سردار سنایی‌راد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تایید مذاکره با آمریکا هم‌نوایی با دشمن است

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: کسانی که مذاکره مستقیم با آمریکا را تایید کرده و این موضوع را در فضای رسانه‌ای به مطالبه تبدیل می‌کنند، هم‌نوا با دشمن هستند.
کد خبر: ۳۰۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ - 05August 2018

تایید مذاکره با آمریکا هم‌نوایی با دشمن استسردار «رسول سنایی‌راد» مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس درباره واکنش برخی از نمایندگان مجلس در خصوص اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: امروز نوعی خوانش غیرمنطقی از تدابیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به منع ورود نیرو‌های مسلح به دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی وجود دارد که آن را با هوشمندی، بصیرت لازم نسبت به دشمن و دادن هشدار و آگاهی‌ها نسبت به برنامه‌های دشمن اشتباه می‌گیرند.

وی افزود: آنچه نیرو‌های مسلح نسبت به آن منع شده‌اند، منع ورود به دسته‌بندی و جناح‌بندی‌های سیاسی است که ایجاد اختلاف می‌کند و پتانسیل نیرو‌های مسلح را له یا علیه یک جریان داخلی نظام به کار می‌گیرد.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: امروز در مقابل دشمن و طرح‌های آن‌ همه مجموعه نظام از جمله نیرو‌های مسلح بایستی نظر و شناخت داشته باشند و نسبت به آگاه‌سازی سایرین در مواجهه با دشمن بیرونی اقدام کنند؛ اما متاسفانه خوانش انحرافی از تدابیر امام، امروز موجب اتفاقی شده که به نفع دشمن است.

وی تصریح کرد: وحدت و اتفاق‌نظر در مواجهه با آمریکا و طرح ترامپ که با سیاست و قدرت فشار روانی به دنبال امتیازگیری از جمهوری اسلامی ایران است، برای همه ضرورت دارد؛ زیرا پیام‌هایی که آمریکا برای مذاکره به ایران می‌دهد برای ایجاد دوقطبی و اختلاف میان مردم و مسئولین و راه افتادن دعوای داخلی است.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا همچنین اضافه کرد: متاسفانه برخی در این رابطه با برداشت سطحی از ماجرا در پازل دشمن بازی می‌کنند؛ در صورتی که هشدار فرمانده کل سپاه در مواجهه با دشمن بیرونی بود، اما برخی این هشدار را به منازعه داخلی تبدیل کرده و بگو مگوهای بیهوده به راه انداخته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: اکنون ترامپ برجام را نقض کرده و با سیاست و فشار روانی به دنبال گفت‌وگو و مذاکره مجدد است؛ یعنی کسی که خودش نشان داده به هیچ تعهدی وفادار نیست و برای مذاکره قابل اعتماد نیست امروز سخن از مذاکره مجدد به میان آورده تا در داخل ایجاد اختلاف کند.

سردار سنایی‌راد درباره علت مشکلات کنونی جامعه هم بیان داشت: مشکلاتی که اکنون برای مردم به‌وجود آمده بخشی ناشی از همین سیاست فشار آمریکا است و بخش دیگر ناشی از بی‌تدبیری‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: کسانی که مذاکره مستقیم با آمریکا را تایید کرده و این موضوع را در فضای رسانه‌ای به مطالبه تبدیل می‌کنند، هم‌نوا با دشمن هستند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: شاید بر شیوه و لحن فرمانده کل سپاه نقدی وارد باشد، اما نفس عمل هشدار به خطرناک بودن مذاکره و بی‌فایده بودن آن در این مقطع مهم و صحیح است؛ لذا کسانی که همزمان با درخواست مذاکره از سوی ترامپ به دنبال تئوریزه کردن ضرورت مذاکره هستند، باید مورد سوال قرار بگیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز برخی از کسانی که گرایش انقلابی هم در سیاست ندارند نسبت به اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، محکم و منطقی از نفی مذاکره در این شرایط سخن می‌گویند؛ لذا به نظر می‌رسد بعضی‌ها دنبال بهانه‌ای هستند تا حاشیه‌سازی کنند.

سردار سنایی‌راد با تاکید بر اینکه آثار شرطی‌سازی مردم به برجام اکنون در وضع اقتصادی مردم نمایان شده است، بیان کرد: مسئولان باید پاسخ دهند که چرا در برجام چهره دشمن را بزک کرده و با شرطی‌سازی مردم به برجام، به جای تلاش برای رفع مشکلات اساسی کشور، به دشمن کمک کردند.

وی تصریح کرد: بنابراین برخی برای فرار از پاسخگویی در این زمینه به دنبال دامن‌زدن به این فضای جنجالی و بیهوده رسانه‌ای هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار