سردار زمانیان در گفت و گو با دفاع پرس:

اولویت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با اقلام ضد فرهنگی و دارویی است

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به شرایط و اهدافی که ما برای امسال ترسیم کرده ایم، مقابله با اقلام ممنوعه و ضد فرهنگی و دارو و کالاهای دخانی در اولویت‌های برنامه‌های پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
کد خبر: ۳۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ - 04October 2014

اولویت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با اقلام ضد فرهنگی و دارویی است

سردار "فتحالله زمانیان" رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس گفت: متأسفانه نمی دانم چرا معضل قاچاق را فقط در اقتصاد می دانیم در صورتی که  قاچاق تأثیرات بسیار بالایی  در حوزه اجتماعی به ویژه  فرهنگی کشور دارد.

وی ادامه داد: قاچاق در عرصه بیکاری در کشور سهم به سزایی را ایفا می کند چرا که وقتی کالاهای قاچاق را به قیمت کمتری در کشور عرضه می کنند باعث می شود که به ضرر تمامی کسانی شود که با تولیدات داخلی آن کالا را تولید و عرضه می کنند.

سردار زمانیان با بیان این مطلب که نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق  اقدامات خوبی انجام داده است گفت: با توجه به شرایط و اهدافی که ما برای امسال ترسیم کرده ایم، مقابله با اقلام ممنوعه و ضد فرهنگی و دارو و کالاهای دخانی در اولویتهای برنامههای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی تصریح کرد: فعالیتهای اطلاعاتی در جهت شناسایی باندها و شبکههای قاچاق و ریشهیابی جریانها از دیگر اهداف این یگان انتظامی است که البته ما به دنبال این هستیم که هدایتگران قاچاق را بدست بیاوریم.

سردار زمانیان، ارزان بودن کالای قاچاق را فرصتی مناسب برای افراد سودجو دانست و گفت: ارزان بودن کالای قاچاق و خرید بالای مردم باعث شده است که  فرصت خوبی برای افراد سود جو فراهم شود که با استفاده از این بازار رایگان سود خوبی به جیب بزنند در حالی که خیلی از این اقلام دارای کیفیتی مناسبی برای استفاده نیستند.

وی ادامه داد: سیاستگذاری، تولید، تولیدکنندگان، مقابله، مجازات و مصرفکنندگان 5 عامل اصلی در امر مبارزه با قاچاق به حساب می آیند که باید با برنامه ریزی درست و به موقع بتوانیم در این موضوع مهم گام های موثری برداریم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: معمولا قاچاق در مرزها به صورت قاچاق سوخت و بیشتر در مناطق جنوبی و غربی صورت می گیرد البته تا کنون4000 پرونده در این حوزه تشکیل شده است که فقط ارزش هفت پرونده از این تعداد، بیش از پنج میلیارد ریال برآورده شده است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان در استان های جنوبی، ابتدا سوخت را به ساحل می رسانند بعد به وسیله ی قایق های تندرو به لنج هایی که در فاصله زیادی از ساحل قرار دارند، تحویل می دهند.

 رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان گفت و گوی خود با دفاع پرس گفت: امیدوارم با عملکرد موفق پلیس و همکاری مردم کشورمان شاهد کاهش قاچاق به ویژه در حوزه دارویی و اقلام ضد فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها