قهاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تاثیر مستقیم معماری بر سبک زندگی

رییس انجمن مفاخر معماری ایران، با بیان اینکه معماری تاثیری مستقیم بر سبک زندگی دارد خاطرنشان کرد: معماری غربی، ما را از هویت اصیل و فرهنگیمان دور کرده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ - 04October 2014

تاثیر مستقیم معماری بر سبک زندگی

سید علی رضا قهاری، رییس انجمن مفاخر معماری ایران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: یک گسست در معماری پر افتخار کشورمان پدیدار شد که متعلق به فرهنگ اروپا بوده و علی رغم تلاشی که بسیاری از اساتید معماری برای بازگشت به سبک ایرانی - اسلامی در حوزه معماری داشتند، سلیقه نوین قالب شد.

قهاری ادامه داد: معماری و شهرسازی معاصر، نشات گرفته از تغییراتی است که در حوزه آموزش معماری، سبک زندگی و تغییر در نگرش مردم بوجود آمده است و با توجه به گستردگی مسافرت هایی که  در چند سال اخیر به اروپا صورت گرفته، سلایق مردم نیز کمی به سبک معماری غربی گرایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه معماری غربی، ما را از هویت اصیل و فرهنگیمان دور کرده است، گفت: محتوای ارزشمند معماری گذشته را فراموش کرده ایم و در این راستا، آموزش هایی از قبیل، کیفیت زندگی، معماری و شهرسازی می تواند راهگشا باشد، ضمن اینکه، معماری در کنار آن که می تواند روی کیفیت فرهنگ زندگی مردم تاثیرگذار باشد، از سلایق آن ها نیز تاثیر می پذیرد.

رییس انجمن مفاخر معماری ایران اذعان داشت: علاوه بر آموزش در جهت بالا بردن کیفیت زندگی، طراحان و معماران نیز باید دراین حوزه آموزش ببینند و درهمین رابطه، رسانه ها به عنوان رسانه های ارتباط جمعی می توانند، نقشی آموزش دهنده و فرهنگ ساز را بر عهده داشته باشند.

علی رضا قهاری با بیان اینکه، انجمن مفاخر معماری ایران در حدود 12 سال است که با هدف حفظ و آموزش فرهنگ غنی معماری ایرانی- اسلامی تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: جلسات هم اندیشی را به صورت مرتب و هفتگی،با حضور اعضای انجمن و مردم در باغ موزه قصربرگزارمی کنیم و با توجه به آن که مسئله شهرسازی و معماری روی مسایل اجتماعی تاثیرات فراوانی دارد، از حضور رسانه ها و مسئولین شهری نیز در این حوزه دعوت به عمل می آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها