رئیس سازمان زندانها:

تبدیل کردن زندان به محیطی امن برای تربیت زندانیان وظیفه سازمان زندان هاست/ شناسایی ناامن کنندگان محیط زندان‌ها

رئیس سازمان زندان ها گفت: سازمان زندان ها وظیفه دارد زندان را محیطی امن برای آموزش و تربیت زندانیان قرار دهد و ما باید ناامن کنندگان محیط داخل زندان را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۳۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 04October 2014

تبدیل کردن زندان به محیطی امن برای تربیت زندانیان وظیفه سازمان زندان هاست/ شناسایی ناامن کنندگان محیط زندان‌ها

به گزارش دفاع پرس، "علی اصغر جهانگیر" رئیس سازمان زندان ها درباره رابطان بابک زنجانی در زندان گفت: هنوز گزارش این موضوع به دست من نرسیده و نمی دانم که این رابطان از کارکنان زندان بودند یا سایر زندانیان.
 
وی افزود: در زندان ها افراد به روش های مختلف می توانند با بیرون ارتباط داشته باشند که یکی از این روش ها تلفن است. همچنین از طریق کارکنان زندان یا دیگر زندانیان نیز می توانند با بیرون ارتباط داشته باشند.حال این احتمال وجود دارد که این فرد از طریق کارکنان یا زندانیان با بیرون ارتباط داشته است.
 
رئیس سازمان زندان ها در باره نگهداری بابک زنجانی در سلول انفرادی نیز گفت: این فرد براساس دستور قضایی در زندان نگهداری می شود.
 
جهانگیر درباره آتش سوزی زندان شهرکرد و پرداخت دیه به خانواده قربانیان نیز گفت: تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد و دیه قربانیان به خانواده آنها پرداخت نشده است البته دستور دادیم کمکی به خانواده جانباختگان این حادثه و مصدومان شود تا آنها با مشکل روبرو نشوند.
 
وی درباره بررسی از زندان ها نیز گفت: سازمان زندان ها وظیفه دارد زندان را محیطی امن برای آموزش و تربیت زندانیان قرار دهد و ما باید ناامن کنندگان محیط داخل زندان را شناسایی کنیم. بازرسی های مستمر از داخل زندان همچنان ادامه دارد و با افرادی که محیط زندان را ناامن کنند برخورد قضایی صورت می گیرد.
 
رئیس سازمان زندان ها خاطر نشان کرد: علاوه بر این بازرسی ها خودم نیز به چند زندان سرکشی کردم تا آسیب ها را شناسایی کنیم. سرکشی ها به زندان ها همچنان ادامه دارد و این جزو برنامه های ما در سازمان زندان هاست.
 
جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی اردوهای نگهداری محکومان مواد مخدر گفت: این اردوگاه ها در حال ساخت است و اگر اعتبارات لازم تهیه شود این طرح تکمیل می شود.
 
رئیس سازمان زندان ها درباره برنامه های این سازمان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل زندان ها نیز گفت: در این خصوص اقدامات خوبی در زندان ها صورت گرفته است و انتقال مواد مخدر به داخل بندها کاهش یافته است البته باید توجه داشت بیشتر مواد مخدر به روش بلع و انباری به داخل زندان منتقل می شود که برای شناسایی آن نیاز به دستگاه های پیشرفته و اعتبارات لازم است. در حال حاضر تعدادی از زندان ها به این تجهیزات مجهز شده اند.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها