تجار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نویسندگی در حوزه زندگی‌نامه شهدا سخت است/ عکس و زندگی‌نامه شهید صدرزاده من را ترغیب به نوشتن کرد

نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: نویسندگی در حوزه زندگی‌نامه شهدا سخت است، زیرا نویسنده نمی‌تواند از قدرت تخلیل استفاده کند. زمانی که مصاحبه‌های خانواده شهید صدرزاده به دستم رسید گمان می‌کردم طی ۲ ماه به اتمام می‌رسد، اما اتمام آن ۲ سال به طول انجامید.
کد خبر: ۳۰۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 21September 2018

نویسندگی در حوزه زندگی نامه شهدا سخت است/ عکس و زندگی‌نامه شهید صدرزاده من را ترغیب به نوشتن کردراضیه تجار نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: علاقه‌ام به نویسندگی در زمینه دفاع مقدس و زندگی نامه شهدا من را با حوزه هنری آشنا کرد. ثمره این آشنایی چاپ 40 عنوان کتاب است.

این مدرس داستان نویسی معتقد است: جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با جوانان ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنیم. امروز بانوان نویسنده تعدادشان بیش از آقایان است.

وی با بیان این که نویسندگی با محوریت سبک زندگی شهدا را دوست دارم، گفت: کتاب و داستان‌های کوتاه زیادی را در طول 33 سال گذشته به چاپ رسانده‌ام اما خودم آثاری که مربوط به شهدا بود را بیش از باقی دوست دارم.

تجار با اشاره کتاب «اسم تو مصطفاست» عنوان کرد: زمانی که کتاب زندگی شهید داود سهیلیان را به انتشارات روایت فتح تحویل دادم، پیشنهاد نویسندگی در خصوص چند شهید را به من دادند. یکی از آن شهدا شهید مصطفی صدرزاده بود. درخواست کردم که عکس شهید را برای من بفرستند. اگر با شهید ارتباط برقرار کردم، این کار را می‌پذیرم. پس از مشاهده تصویر و زندگی‌نامه این شهید بزرگوار ترغیب شدم که نویسندگی این کتاب را بپذیرم.

وی افزود: نویسندگی در حوزه زندگی‌نامه شهدا سخت است زیرا نویسنده نمی‌تواند از قدرت تخلیل استفاده کند. زمانی که مصاحبه‌های خانواده شهید صدرزاده به دستم رسید، گمان می‌کردم 2 ماهه به اتمام می‌رسد اما حدود 2 سال به طول انجامید، زیرا خانواده داغ دار بودند و نمی‌توانستیم اطلاعات زیادی از آن‌ها بدست آوریم. باید صبوری می‌کردیم تا همسرش به زندگی عادی برگردد و به خاطره گویی بپردازد.

بر اساس این گزارش، نرگسها، زن شیشه‌ای، هفت بند بندهای روشنایی، سفر به ریشه‌ها، شعله و شب، سنگ صبور، از خاک تا افلاک، ستاره من، برگزیده ادبیات معاصر، جایی که آسمانش آینه کاریست، گمان مبر که شعله بمیرد، کوچه اقاقیا، فانوسی بیفروز، زندگینامه داستانی شهید شیرودی، زندگینامه داستانی شهید بابایی، مجموعه داستان آرام شب بخیر و جای خالی آفتابگردان از جمله آثار مرضیه تجار است. 

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها