رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی:

کارهای جزیره‌ای درباره دفاع مقدس تجمیع می‌شوند

حمید حیدری گفت: در مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی بر تولیدات فضای مجازی متمرکز هستیم تا کار‌های جزیره‌ای درباره دفاع مقدس را تجمیع و داشته‌های خود از این اتفاق را مشخص کنیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 25August 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری اولین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی صبح امروز با حضور سرهنگ «حمید حیدری» رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی در محل ساختمان راهیان نور برگزار شد.

سرهنگ حیدری در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس و دفاع از وطن به سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: منافقین که ۳۷ سال پیش شهید رجایی و باهنر را مظلومانه به شهادت رساندند، امروز در فضای مجازی به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند.

وی گفت: بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در تمام شئون زندگی قابل استفاده است. همچنین جلوگیری از تحریف و کم رنگ شدن آن وظیفه همه آحاد و دستگاه‌های دولتی است، اما بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل مسئولیت مستقیم، برنامه‌های مهمی را در این راستا در دستور کار دارد.

دبیر اولین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی عنوان کرد: مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس امسال به‌خاطر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری اولین دوره این جشنواره را در دستور کار دارد.

سرهنگ حیدری افزود: در فضای مجازی اتفاقات مختلفی در حوزه دفاع مقدس رخ داده است. ما در این جشنواره محور‌های شش‌گانه‌ای برای برای دریافت آثار ترسیم کرده‌ایم، چون همان‌طور که اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس حضور داشتند، امروز نیز برای نگهداری این حماسه به همکاری همگانی نیاز داریم.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی تصریح کرد: جمعی از فعالان فضای‌مجازی در این فضا درباره دفاع مقدس مشغول فعالیت‌ هستند و ما نیز در این اتفاق قصد تقدیر و تشکر و ساماندهی این فعالان را در دستور کار داریم. در این راستا تلاش کردیم دبیرخانه دائمی این اتفاق را ایجاد کنیم تا به جمع‌آوری آثار تولید شده بپردازیم و زیرساخت‌ها را برای تولیدات جدید رقم بزنیم. ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراکز فرهنگی و موزه‌هایی را داریم که تاکنون تعداد ۱۵ مرکز آن افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ این مراکز در تمامی استان‌ها کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بستر مناسبی برای فعالیت‌های ما می‌شوند.

وی افزود: امروز فرصت‌های بی‌بدیلی در فضای مجازی وجود دارد که باید دست در دست هم دهیم تا از این فرصت استفاده شود. تمرکز استکبار جهانی بر تحریف واقعیت است درحالی که اعتماد به‌نفس، ایثار، گذشت و فداکاری از جمله مواردی است که در دفاع مقدس رقم زده شده و باید امروز نیز مورد توجه باشد.

دبیر اولین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی گفت: ما باید ارزش‌ها را با استفاده از امکانات فضای‌مجازی ترویج دهیم. دشمن امروز به جنگ اقتصادی دامن زده درحالی که امروز نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از ایثاری که در دفاع مقدس وجود داشت، این اتفاقات را جور دیگری رقم بزنیم.

سرهنگ حیدری گفت: دشمن پروژه ایران هراسی را با تکنولوژی موشکی ما دنبال می‌کند، این برگرفته شده از همان خودباوری به دست آمده در دفاع مقدس است که باید در ذهن جوانانمان نیز رقم بخورد. آن‎‌ها اتحاد ما را نشانه رفته‌اند پس ما نیز باید از عدم اتحاد جلوگیری کنیم. تنها نسخه‌ای که می‌تواند باعث گذشت از حوادث امروز شود همدلی مردم و مسوولین است.

وی گفت: در ۴۸ ساعت اخیر بسیاری از صفحات مجازی ما توسط گوگل و فیسبوک بسته شده است؛ آمریکایی‌ها این اتفاق را برای جلوگیری از تاثیرگذاری ایران بر انتخابات میان دوره‎ای کنگره عنوان کردند که نشان از تأثیرگذاری ما است.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی به اتفاقات این جشنواره اشاره کرد و گفت: بخش‌های اصلی جشنواره امسال پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار‌های کاربردی، هنر‌های دیجیتال و سرگرمی‌های دیجیتال خواهد بود. دریافت آثار این بخش نیز تا پایان آبان ماه است و سعی خواهیم کرد تا پایان آذرماه مراسم اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم و آثار برگزیده را در یک نمایشگاه در معرض دید قرار دهیم.

دبیر اولین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی تاکید کرد: ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه خودمان را با تمرکز بر نسل جدید و جوان نسبت به شهدا در این جشنواره انجام دهیم. سایت‌ها و مرکز‌های مختلفی در زمینه دفاع مقدس وجود دارند که می‌توانند برای مخاطبین مرجع قرار گیرد. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همه ظرفیت‌های آن برای پی بردن نسل جوان به ناگفته‌های جنگ است تا اینگونه نباشد که یک صفحه مجازی بتواند تحریفی انجام دهد.

سرهنگ حیدری از شکل گرفتن کمیته داوری این جشنواره خبر داد داد و افزود: کمیته داوری‌ها شکل گرفته تا آثار ارسال شده به دبیرخانه را بررسی کنند. ما در این جشنواره همه اقشار فعال در فضای‌مجازی را پوشش خواهیم داد چراکه فعالیت در این عرصه ابعاد مختلف و مهمی دارد که توسط اقشار مختلف پرداخته می‌شود.

وی اظهار داشت: ما بر تولیدات فضای مجازی متمرکز هستیم تا این آثار جمع‌آوری شود و کار‌های جزیره‌ای درباره دفاع مقدس را تجمیع کنیم تا داشته‌هایمان از این اتفاق را مشخص کنیم. فضای رسانه‌ای دشمن مسئله تحریف را در دستور کار دارد در حالی که نسل جوان باید خودش به واقعیت‌ها پی ببرد.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی همچنین از رونمایی از چند سامانه جدید در فضای مجازی خبر داد و گفت: سامانه اشتراک ویدوی دفاع مقدس و شبکه اجتماعی دفاع مقدس ۲ اتفاق جدید این حوزه هستند که در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد که مختص به تولیدات این عرصه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار