بروجردی در گفتگو با دفاع پرس:

تنها راه مقابله با داعش کمک به دولت‌های سوریه و عراق است

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بیان داشت: من معتقدم که مشکل داعش با اعزام نیرو چه از زمین یا هوا حل نمی شود، بلکه تنها راه مقابله با داعش کمک به دولتهای سوریه و عراق است همان سیاستی که ایران از همان روز اول اعلام و در منطقه این سیاست را اجرا کرده است.
کد خبر: ۳۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ - 09October 2014

تنها راه مقابله با داعش کمک به دولت‌های سوریه و عراق است

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با دفاع پرس، در خصوص حملات داعش به کوبانی گفت: با توجه به این که داعش به مرزهای ترکیه و لبنان نزدیک شده است، اما گروههای ائتلاف مقابله با داعش بر خلاف سیاست های از پیش اعلام شده تنها نظاره گر  پیش روی به مرزهای این دو کشور هستند.

وی در ادامه افزود: آمریکا و غرب داعش را تنها برای ایجاد نا آرامی در جهان اسلام بوجود آورده اند و امروز مقامات آمریکایی به لحاظ پاسخ گویی به افکار عمومی کشور خود جهت سربریدن خبرنگار آمریکایی توسط این گروهک نمایش مبارزه و نه مقابله با داعش را در جهان عرضه کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خطاب به دولت ترکیه، گفت: ترکیه نباید از این نزدیکی گروهک داعش به مرزهای خود غافل باشد، چرا که این آتش افروخته شده توسط داعش در منطقه حد و مرز نمی شناسد و ممکن است مشکلاتی برای ترکیه در آینده ای نزدیک ایجاد کند.

بروجردی با تأکید بر این مطلب که گروهک تروریستی داعش توان این را ندارد که خود را به مرزهای ایران نزدیک کند، گفت: سیاست تصمیم گیری ایران مقابله با هرگونه بحران با هر گروهکی است که بخواهد خود را به مرزهای ایران نزدیک کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در خاتمه بیان داشت: من معتقدم که مشکل داعش با اعزام نیرو چه از زمین یا هوا حل نمی شود، بلکه تنها راه مقابله با داعش کمک به دولتهای سوریه و عراق است همان سیاستی که ایران از همان روز اول اعلام و در منطقه این سیاست را اجرا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها