نشست خبری مستند راوی؛

«راوی» 22 بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

«راوی» اولین واقعیت مجازی در حوزه دفاع مقدس در سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 04September 2018

«راوی» اولین مستند واقعیت مجازی در حوزه دفاع مقدس/ رونمایی از اثر در سالگرد پیروزی انقلاببه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری مستند واقعیت مجازی «راوی» با موضوع عملیات سوسنگرد و با حضور امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و عوامل این مستند ساعتی پیش در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

اولین فیلم واقعیت مجازی در حوزه دفاع مقدس

امیر گرامی در این نشست، با بیان این‌که بخشی از تاریخ دفاع مقدس در این اثر انتخاب شده است که مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه و ارتش در آن حضور داشتند، اظهار داشت: در این مستند از دوربین 360 درجه استفاده شده که می‌توان واقعیت را به صورت مجازی درک کرد و برای اولین بار کاری در حوزه‌ی دفاع مقدس با این کیفیت انجام شده است. عملیات آزادسازی سوسنگرد در آبان 59 به‌قدری حائز اهمیت بود که معادل پیروزی در جنگ محسوب می‌شد.

حضور مخاطب به عنوان رزمنده در عملیات سوسنگرد

حسین راثی کارگردان این اثر بیان کرد: تکنولوژی استفاده شده در این مستند با عنوان «وی آر» مخاطب را به عملیات حصر سوسنگرد می برد و تمام ری اکشن هایی که یک رزمنده دارد را تجربه می کند. همه صحنه ها به صورت واقعی بازسازی و فیلمبرداری شده است.

ایجاد 60 شغل ثابت در فیلم/ بازسازی شهر سوسنگرد در مرتضی گرد تهران

وی از رونمایی این مستند همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: قرار است با مساعدت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مستند در نمایشگاه رسانه های دیجیتال به نمایش درآید. بخش اول از چهار بخش که در حدود هشت دقیقه می شود آماده شده است. در بخش اول مخاطب پشت دوربین 360 قرار می گیرد و فضای کلی عملیات را از نظر می گذراند، در بخش دوم وارد قرارگاه می شود، در بخش سوم به مقر تیپ دوم می رویم و بخش چهارم حصر شکسته می شود و رزمندگان وارد شهر می شوند.

راثی با اشاره به ویژگی های این مستند بیان کرد: این کار مابه ازای داخلی و خارجی ندارد و کاملا بومی سازی شده است. این پروژه 60 شغل ثابت ایجاد کرده است. به دلیل تاثیراتی که فیلم بر روی ذهن می گذارد و امکان مشاهده طولانی مدت برای مخاطب وجود ندارد فیلم 20 دقیقه‌ای در چهار تا چهار و نیم دقیقه پخش می شود.

تولید فیلم به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی

وی به هزینه 2 میلیاردی فیلم اشاره کرد و گفت: در بزرگترین صحنه 180 نفر بازیگر بازی کردند که کار بسیار مشکلی بود؛ چرا که در صحنه ها امکان توقف وجود نداشت و بازیگران باید بی وقفه بازی می کردند. کار به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی تولید شده است.

وی با ابراز تمایل برای ادامه کار تصریح کرد: علاقه‌مندیم با این فضا بتوانیم تمامی دفاع مقدس را به تصویر بکشیم اما باید ابتدا خروجی مد‌نظر را دریافت کنیم. صحنه های ساخته شده فیلم در منطقه مرتضی گرد تهران چنان واقعی است که می طلبد نهادها آن را حفظ کنند.

شهر سوسنگرد در مرتضی گرد ساخته شد

محمدعلی عزیزی مدیر تولید اثر نیز گفت: برای این مستند یک شهر سوسنگرد در منطقه مرتضی گرد تهران ساخته شد. نکته مهم دیگر در این نوع فیلم «انتخاب» است، یعنی مخاطب تصمیم می گیرد که کدام نقطه از صحنه‌ی فیلم را ببیند. از سختی های بزرگ کار ما نیز برآورد هزینه بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار