در جلسه علنی امروز مجلس؛

نمایندگان با قانون دائمی شدن استخدامی ناجا موافقت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی طرح دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی، تصمیم به تصویب این طرح گرفتند.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 05September 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه 14 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی طرح «دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» در دستور کار قرار نمایندگان قرار گرفت که سرانجام پس از بحث و تبادل نظرات میان موافقان و مخالفان، به تصویب رسید.

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص این طرح، اظهار داشت: قانون استخدامی نیروی انتظامی 15 سال است که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در آن به همه مسائل استخدامی، آموزش‌ها و ترفیع کارکنان نیز اشاره و رعایت شده است.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: از اسفندماه 96 آخرین مرحله تمدید دوره آزمایشی این قانون به پایان رسیده و هفت ماه است که نیروی انتظامی فاقد قانون استخدامی است و این مشکل‌ساز می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم ارائه لایحه دولت در این خصوص گفت: متاسفانه تاکنون هیچ لایحه ای در این مورد به مجلس ارائه نشده است؛ لذا رئیس مجلس نیز در آخرین مرحله تمدید این قانون اعلام کرد که اگر این‌بار لایحه‌ای از سوی دولت ارائه نشود، مجلس قانون فعلی را دائمی می‌کند.

این نماینده خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی نیز برای دائمی شدن این قانون آزمایشی توافق کرده‌اند.

در نهایت نمایندگان با 135 رای موافق، 18 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن، با دائمی شدن قانون استخدامی نیروی انتظامی موافقت کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها