فرمانده یگان های ویژه ناجا:

کنترل بحران ها بدون درگیری/تجهیزات یگان ویژه باید در شأن نیروی انتظامی باشد

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: امروز تجهیزات یگان ویژه عمدتا بازدارنده است و تمام تلاش ما این است تا بحران ها را بدون هیچ آسیبی کنترل نماییم.
کد خبر: ۳۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 11October 2014

کنترل بحران ها بدون درگیری/تجهیزات یگان ویژه باید در شأن نیروی انتظامی باشد

به گزارش دفاع پرس، سردار "حسن کرمی" فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی  ضمن تبریک هفته امامت و ولایت و متقارن شدن آن با هفته ناجا در خصوص ماموریت های یگان ویژه،  اظهار داشت: ماموریت اصلی یگان ویژه کنترل اغتشاشات و اجتماعات غیر قانونی در سطح کشور، رهایی گروگان، مبارزه با جرایم خشن و مبارزه با تیم های تروریستی است که بحمدالله تاکنون توانسته ایم از تمامی آزمون ها و میدان های پیش رو سربلند خارج شویم، از همین رو برابر تدابیر اتخاذ شده دو ماموریت جدید "دفاع شهری" و "عملیات امداد و نجات" نیز به تازگی به پلیس یگان ویژه محول شده است.
 
کرمی در خصوص توانمندی های یگان ویژه، نیز اذعان داشت: این یگان تنها یگان احتیاط نیروی انتظامی است و باید دائم در آمادگی کامل باشد از همین رو نیروهای یگان ویژه از توانمندترین و زبده ترین نیرو های ناجا محسوب می شوند که با تمرینات ویژه همواره در حال افزایش توانمندی جسمانی خود هستند.
 
فرمانده یگان های ویژه ناجا در خصوص تجهیزات یگان ویژه نیز، گفت: تجهیزات این یگان باید به نحوی باشد که در کمترین زمان ممکن بتواند بهترین بازدهی را داشته باشد و همچنین در شأن نیروی انتظامی نیز باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ما در سال های اخیر توسط کشورهای دنیا مورد تحریم قرار گرفته ایم، بیان داشت: خوشبختانه این تحریم ها نه تنها نتوانست سدی در مقابل عزم و اراده جوانان مملکت ما باشد بلکه چراغی برای محققان شد تا بتوانیم در اکثر تولیدات به خودکفایی برسیم، از این رو یگان ویژه امروز با رویکردی جدید توانسته با تولید تجهیزات جدید در این راه گام های بلند و اساسی بردارد.
 
این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه امروز یگان ویژه توانسته 95 درصد از تجهیزات مورد استفاده خود را بومی کند به طوریکه می توان گفت این تجهیزات حتی با مشابه خارجی آن درحال رقابت است؛ این امر را می توان در رضایت روسای پلیس سایر کشور ها که از این یگان بازدید می کنند، مشاهده کرد.
 
فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: امروز  تجهیزات یگان ویژه عمدتا با هدف بازدارندگی تولید می شوند و تمام تلاش ما این است که بحران ها را بدون هیچ  آسیبی، کنترل نماییم.
 
کرمی در پایان با توجه به ایجاد بستر های مناسب برای ساخت و تولید محصولات بومی در یگان ویژه، افق های روشنی را در این یگان پیش بینی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها