به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد

همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد.
کد خبر: ۳۱۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ - 23September 2018

زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شدبه گزارش دفاع پرس از کردستان، همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی جدید و دومین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم نمادین نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در دبیرستان پسرانه شاهد شهید یدالله محمدی سنندج نواخته شد.

در این مراسم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، استاندار کردستان، امام جمعه سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، خانواده‌های معظم شهدا، برخی دیگر از مسئولان ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء نیز حضور داشتند.

پس از نواخته‌ شدن زنگ مهر و مقاومت، از کتاب «فهمیده کردستان» با موضوع زندگینامه شهید نوجوان یدالله محمدی، رونمایی شد و سپس دانش‌آموزان با استقبال مسئولان استانی در کلاس‌های درس حاضر شدند و سال‌تحصیلی جدید را رسماً آغاز کردند.

رعب و وحشت دشمنان ناشی از رشد علمی کشور است

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در ابتدای این مراسم با تسلیت به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ما تصور می‌کنند با این حادثه تروریستی می‌توانند خللی در اتحاد و امنیت کشور وارد کنند در حالی که این اقدام آنها موجب اتحاد و همبستگی ملت ما خواهد شد و توطئه‌های دشمنان همواره خنثی می‌شود.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با ایجاد جنگ روانی عده‌ای را فریب دهد در حالی که خون شهدای ما تمامی توطئه‌های آنها را خنثی خواهد کرد و همواره ملت سرافراز ما در همه جبهه‌ها از جمله جبهه‌های نظامی، سیاسی، علم و دانش و غیره پیروز خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اسلام دارای نکته اساسی است که با جهل مبارزه می‌کند و کار تمامی انبیا نیز قطعا همین جهل‌زدایی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: خداوند همه مسائل را در نهان انسان نهاده است و زمینه‌ای فراهم کرده که عقل و علم انسان‌ها شکوفا شود و اگر انسان تعقل کند همه چیز در سرجای خودش قرار می‌گیرد.

آیت‌الله شاهرودی قرآن کریم را کتاب الهی همه مسلمانان خواند و گفت: این کتاب الهی نور را به همه جهان منعکس می‌کند و سعادت را برای بشریت به ارمغان می‌آورد به گونه‌ای که برای علم و آگاهی اهمیت و ارزش قائل شده است.

وی بیان داشت: انسان‌ها باید برای بهتر فهمیدن و بهتر درک کردن علم تفسیر داشته باشند تا بتوانند به خوبی بفهمند و یادبگیرند.

این مسئول عنوان کرد: ارزش علم به گونه‌ای است که رشد علمی کشور ما دشمنان را به رعب و وحشت انداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: امروزه پیشرفت‌های نظامی ما علاوه بر پیشرفت علمی باعث شده که بشریت احساس امنیت کند بگونه‌ای که حرکت ایران در سوریه و عراق اگر نبود شاهد مشکلات امنیتی زیادی بودیم.

شاهرودی گفت: ظرفیت‌سازی برای پیشرفت و توجه به رشد فکری و تربیت دانش‌آموزان از مواردی است که باید مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد تا نسل نوجوان و جوان به خوبی رشد یابند و بتوانند خدمتگزاران مفیدی برای کشور باشند.

وی اضافه کرد: آموزش ما باید در کشور تربیت محور باشد و تربیت شدن به این است که مهارت‌های مختلف به انسان آموزش داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار