خانواده شهیدان اصغری ترکانی در قاب تصویر

روزی که مقام معظم رهبری به دیدار خانواده شهیدان اصغری ترکانی رفت + تصاویر

مقام معظم رهبری، سال‌ها بعد از شهادت سه فرزند خانواده اصغری ترکانی به خانه این شهیدان رفت و با حاج قاسم اصغری ترکانی پدر این شهیدان دیدار کرد.
کد خبر: ۳۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ - 08November 2014

روزی که مقام معظم رهبری به دیدار خانواده شهیدان اصغری ترکانی رفت + تصاویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهیدان علیاکبر، محمدرضا و علیاصغر اصغریترکانی شهدای شاخص محله 17 شهریور تهران هستند. فرزند کوچکتر این خانواده پاسدار شهید حجت الاسلام "علیاصغر اصغری ترکانی" متولد 1342 از قم به جبهههای حق علیه باطل اعزام شد. وی مسئول عقیدتی سیاسی لشگر 17 علیبن ابیطالب(ع) بود و در سال 62 در عملیات خیبر بر اثر اصابت ترکش به سرش در منطقه مجنون و در سن 20 سالگی به شهادت رسید.

پیکر علیاصغر بعد از گذشت 31 سال از شهادتش در تلاشهای اخیر کمیته جستوجوی مفقودین، کشف و شناسایی هویت شد. "محمدرضا اصغری ترکانی" برادر دیگر علیاصغر  در عملیات خیبر حضور داشت و به فاصله چند روز از او به شهادت رسید. پیکر او در همان ایام به نزد خانواده بازگشت و به خاک سپرده شد، اما پیکر شهید علیاصغر در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت.

برادر سوم و بزرگتر این خانواده "علیاکبر اصغری ترکانی" در سال 65 و در منطقه حاج عمران بر اثر انفجار مین به شهادت رسید که پیکر او نیز مفقود شده و تاکنون بازنگشته است.

تصاویر زیر دیدار مقام معظم رهبری با خانواده این شهیدان است. حاج قاسم اصغری ترکانی پدر این شهیدان والامقام که در تصاویر زیر مشاهده میشود تنها پس از یک هفته از شناسایی علی اصغر شهیدش، دیدار حق را لبیک گفت و میهمان فرزندان شهیدش گشت.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار