با انتشار تصاویر ماهواره‌ای؛

صهیونیست‌ها مدعی استقرار سامانه S-300 در شمال سوریه شدند

رژیم صهیونیستی تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک سامانه پدافند موشکی S-300 در حال مستقر شدن در پایگاه «مصیاف» در شمال غرب سوریه است.
کد خبر: ۳۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ - 25October 2018

صهیونیست‌ها مدعی استقرار سامانه S-300 در شمال سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که دولت سوریه در حال استقرار یک یگان پدافند موشکی S-300 در شمال غرب این کشور است.

در حالی که پایگاه مصیاف در جنوب غرب استان حماه در شمال غرب سوریه است، هاآرتص آن را در استان حمص و در شمال سوریه ذکر کرد حال آنکه حمص در مرکز سوریه است.

هاآرتص نوشت، در تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از پایگاه «مصیاف» در استان «حمص» واقع در شمال سوریه، یک سامانه از پدافند موشکی S-300 به همراه چهار آتشبار آن و مجموعه راداری آن دیده می‌شود که به نظر می‌رسد هنوز فرایند استقرار آن به دلیل نبود برخی اجزای آن تکمیل نشده است.

روزنامه «هاآرتص» مدعی است در نزدیکی محل استقرار این سامانه پدافندی، شبکه‌ای از صنایع و کارخانه‌های امنیتی وجود دارد و نیروهای تحت حمایت ایران تلاش می‌کنند با استفاده از این تجهیزات، موشک‌های و تسلیحات نقطه‌زن برای گروه‌های مقاومت در منطقه بسازند.

جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بارها به مناطق نزدیک به محل استقرار این سامانه حمل کرده و مراکز متعلق به دولت و نیروهای مقاومت سوری در استان حمص را هدف قرار داده‌اند.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند این سامانه‌ پدافندی که در حال استقرار در پایگاه مصیاف است، جزو محموله‌های S-300 است که طی هفته‌های اخیر توسط روسیه در اختیار دولت سوریه قرار گرفته بود.

صهیونیست‌ها معتقدند فرایند آموزش خدمه نظامی سوریه برای استفاده از این سامانه‌های موشکی زمان بیشتری می‌برد و این سامانه‌ها هنوز به آمادگی عملیاتی نرسیده‌اند.

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی برای کاهش شدت حقارتی که روسیه با ارسال این سامانه‌ها به سوریه و تاکید بر لزوم محدود شدن نیروی هوایی اسرائیل در آسمان سوریه، بر آنها تحمیل کرده‌اند، مدعی هستند که جنگنده‌های آنها هنوز هم می‌توانند در صورت نیاز به سوریه حمله کنند.

پیشتر هم هاآرتص گزارش داده بود که  طی روزهای اخیر چند بار پیش آمده که به دلیل پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی، این رادارها فعال شده و هشدارهای جدی به آنها داده‌اند.

این روزنامه در یادداشتی با استقبال از تصمیم روسیه برای محدود کردن عملیات‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه، نوشت که تل‌آویو فقط زبان زور را می‌فهمد و لازم بود که مسکو این محدودیت‌ها را بر آن اعمال کند.

چند هفته پیش یک فروند هواپیمای «IL-20» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با 15 خدمه بر فراز لاذقیه به دلیل آنچه مسکو آن را «اقدام فریبکارانه» خلبان جنگنده صهیونیست توصیف کرده، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

این حادثه زمانی رخ داد که مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر «اقدامات بی‌پروایانه» برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته طی 2 هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را در اختیار سوریه بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار