با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد؛

افتتاح خط تولید انبوه «جنگنده کوثر»/ تحویل جنگنده جدید ایرانی به نهاجا

خط تولید انبوه جنگنده کوثر صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 03November 2018

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، خط تولید انبوه جنگنده کوثر دقایقی پیش با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در اصفهان افتتاح شد.

بنا بر این گزارش، جنگنده کوثر دقایقی پیش به نیروی هوایی ارتش تحویل شد.

افتتاح خط تولید انبوه «جنگنده کوثر»/ تحویل جنگنده جدید ایرانی به نهاجا

بر اساس این گزارش، جت جنگنده کوثر در آئین ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد که در واقع یک هواپیمای شکاری رهگیر است که مأموریت آن پشتیبانی نزدیک از حوزه رزم زمینی بوده و قابلیت مانور بسیار بالایی را داراست.

متخصصان صنایع هوایی توانسته‌اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت‌های این جنگنده نصب انواع موشک‌ها و بمب‌های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که با دیگر تجهیزات و سلاح‌های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.

این هواپیمای تمام ایرانی و بومی صرفا به دست متخصصین داخلی و با بهره گیری از دانش و فناوری‌های بومی بویژه در بخش موتور و سیستم‌های الکترونیک در داخل کشور ساخته شد و در تولید آن وابستگی به هیچ کشوری وجود ندارد.

افتتاح خط تولید انبوه «جنگنده کوثر»/ تحویل جنگنده جدید ایرانی به نهاجا

توسعه و طراحی و ساخت این جنگنده بومی قابلیت توسعه در مدل‌های دیگر را دارد و این کار بزرگ با استفاده از توان تخصصی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه ها، مراکز علمی و شبکه همکاران دفاعی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قوت این هواپیما اویونیک نسل چهار بودن این هواپیماست که متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع توانستند با دست‌یابی به این فناوری گامی بلند‌ی را نسبت به هواپیما‌های مشابه آن بردارند که با توجه به استقرار و نصب سیستم‌های پیشرفته کار را برای خلبان نیروی هوایی به مراتب راحت می‌کند.

با ساخت هواپیمای جنگنده کوثر، ۱۶ و نیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران با ساخت هواپیمای ایرانی کوثر به دستاورد‌های زیادی در حوزه صنعت هوایی دست یافت که از جمله آن می‌توان در بخش غیرنظامی از دستاورد‌های بی‌شمار آن استفاده کرد و به صنعت هواپیمایی غیرنظامی در تأمین برخی قطعات و نگهداری کمک کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها