رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور مطرح کرد؛

انس با قرآن تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

حجت‌الاسلام مقنی وضعیت امروز جامعه ما را مناسب جامعه اسلامی ندانست و گفت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگ غربی‌ها انس با قرآن است.
کد خبر: ۳۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ - 20December 2018

نها راه مقابله با جنگ فرهنگی انس با قرآن استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی مقنی رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور امروز (پنج‌شنبه 29 آذرماه) در همایش توجیهی مسابقات حفظ مفاهیم قرآن کریم در بیرجند، اظهار داشت: امیدوارم با این تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد این مهجوریتی که امروز قرآن در جامعه دارد، کمتر شود.

وی بیان داشت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که مرجع تصمیم‌گیری در بالاترین سطح برای فعالیت‌های قرآنی کشور است امسال طرحی در قالب «بشارت 1452» با محوریت جزء 30 قرآن کریم مصوب کردند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور با بیان اینکه از سال 90 که رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مطالبه کردند هر سال جسته و گریخته و جزیره‌وار کارهایی صورت گرفته است، گفت: بعد از مطالبه رهبری، حجت‌الاسلام محمدی در سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ را تقبل کردند.

وی متذکر شد: حضرت علی (ع) می‌فرماید «در ایام زندگی شما نفحاتی وزیدن می‌گیرد که مواظب باشید از آن نسیم اعراض نکنید و از این لطف و رحمت خدا استفاده کنید و اگر شما انجام ندهید کس دیگری انجام می‌دهد».

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور یادآور شد: خدا یک مسوولیتی را به همه ما داده که انجام دهیم و این از آن نفحات الهی است چراکه کار ما تربیت دینی و نسل آینده این نظام و انقلاب است و سیاسی نیست.

حجت‌الاسلام مقنی اظهار داشت: از زمان نزول قرآن حفظ قرآن مورد تاکید نبی گرامی اسلام بوده است.

حفظ قرآن یک مسئله استراتژیک و راهبردی است

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران امتیازاتی برای حفاظ قرآن قرار داده شده است، بیان داشت: مسئله حفظ قرآن یک مسئله مستحبی و فوق مستحبی نیست، بلکه یک مسئله استراتژیک و راهبردی است و مطالبه رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، پشتوانه روایی دارد.

حجت‌الاسلام مقنی وضعیت امروز جامعه ما را مناسب جامعه اسلامی ندانست و ادامه داد: تنها راه مقابله با این جنگ و شبیخون فرهنگی که دشمنان علیه کشورمان به راه انداخته‌اند، انس با قرآن و یکی از بهترین روش‌های انس، حفظ قرآن است.

وی متذکر شد: کسی که حافظ قرآن است دائما با قرآن مأنوس است و برای این است که حفظ قرآن جایگاه پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور با بیان اینکه اگر در هر خانواده‌ای یک حافظ قرآن داشته باشیم اعضای خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرند، مطرح کرد: سخن رهبری یک سخن حکیمانه است و باید تلاش کنیم تا این مطالبه محقق شود و شکل بگیرد تا فرزندانمان در فضای قرآنی تربیت شوند.

حجت‌الاسلام مقنی تاکید کرد: ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی و تلاش در راستای حفظ قرآن وظیفه همگان است که باید به طور مستمر و دائم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار