هیل: سراشیبی سقوط در سال ۲۰۱۹ انتظار ترامپ را می‌کشد

پایگاه خبری هیل در مطلبی به پیش‌بینی برخی رویداد‌ها در عرصه سیاسی آمریکا در سال ۲۰۱۹ از جمله برکناری رئیس جمهور این کشور پرداخت.
کد خبر: ۳۲۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ - 02January 2019

هیل: سراشیبی سقوط در سال ۲۰۱۹ انتظار ترامپ را می‌کشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه خبری هیل در مطلبی نوشت با آغاز فصل تازه‎ای در تاریخ آمریکا همزمان با آغاز سال میلادی جدید، برخی رویدادها که ممکن است در در سال جاری میلادی در عرصه سیاسی این کشور به وقوع بپیوندد، در ذیل ارائه شده است:

ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2019 تداوم نخواهد یافت. روند نزولی در ابعاد مختلف ریاست جمهوری او موید آن است که ما به سمت یک تلاطم سیاسی قابل توجه در زمان نزدیک پیش می رویم.

رفتار به طور فزاینده متغیر و خشمگینانه، انزوای که بر ترامپ تحمیل کرده، ناتوانی و امتناع از گوش دادن به توصیه های مشاوران باهوشی که استخدام کرده، همگی او را به سوی سراشیبی سقوط پیش می برد.

در عین حال اقتصاد آمریکا و جهان در حال تضعیف عظیمی قرار دارند و علت آن نیز جنگ تجاری غیر ضروری و نامناسبی است که ترامپ علیه کانادا و متحدان اروپایی واشنگتن به راه انداخته است. اگر ترامپ به دنبال راه اندازی جنگ تجاری علیه چین بود آیا معقولتر نبود که به جای آنکه شرکای تجاری اروپایی و کانادایی خود را تبدیل به دشمن خود کند، آنها را حفظ کند؟

اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی روبه کاهش است و پیش بینی می شود در سال 2019 اقتصاد آمریکا به طرز چشمگیری روند کندی خواهد داشت. رکود اقتصادی به زودی رخ خواهد داد و تا سال 2020 نیز ادامه خواهد داشت.

نوسانات در بازارهای بورس باعث کاهش حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ شده است و به زودی خود را به شکل کناره گیری سناتورهای جمهوری‌خواه از حمایت از ترامپ در مدت زمان کوتاهی نشان خواهد داد.

به لحاظ قانونی، رئیس جمهور آمریکا نه تنها از سوی تحقیقات در جریان رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016، در خطر است بلکه تحقیقات جداگانه از سوی دادستانی در منطقه جنوبی نیویورک درباره زندگی و معاملات تجاری ترامپ نیز او را تهدید می کند.

مجریان شبکه خبری فاکس نیوز، شبکه محبوب ترامپ، در برنامه های خود شروع به زیر سوال بردن اقدامات دولت او کرده اند و این خود می تواند حاکی از شکاف در وفاداری تام فاکس نیوز به ترامپ باشد.

این شکاف ها در ادامه بیشتر خواهد شد زیرا به نظر می رسد روپرت مورداک، سهام دار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن متوجه علایم مشکل دار بودن ترامپ شده و تصمیم خواهد گرفت که شبکه فاکس نیوز با ادامه حمایت از ترامپ سقوط نکند. بدون حمایت شبکه خبری فاکس نیوز از برنامه های ترامپ، میزان حمایت از او از سطح 40 به 20 کاهش خواهد یافت.

تحقیقات رابرت مولر در سال 2019 پایان خواهد یافت. مولر همگان را با نتایج تحقیقات خود شگفت زده خواهد کرد و نتایج تحقیقات او بیش از آنچه پیش بینی شده، برای ترامپ بد خواهد بود. در حقیقت رئیس جمهور آمریکا از جریان نشست جنجالی 9 ژوئن سال 2016 در برج ترامپ خبر داشته و بارها در این باره به مردم آمریکا دروغ گفته است.

تحقیقات مولر شواهدی را برملا خواهد کرد که نشان می دهد ترامپ خود خواهان دریافت کمک مالی برای ستاد انتخاباتی اش در سال 2016 بوده و سعودی ها، امارات و قطرها در این امر دست داشته و شواهدی ارائه خواهد شد که ثابت می کند میلیون ها دلار کمک خارجی به طور غیرقانونی در سال 2016 به ستاد انتخاباتی او تزریق شده است.

ما احتمالا منبع 66 میلیون دلار از پولهای خود ترامپ را که در سال 2016 صرف ستاد انتخاباتیش کرد را خواهیم فهمید. آیا این پول از سوی یک نهاد خارجی به طور غیرقانونی به ترامپ داده شد؟

اکنون که ترامپ جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، را از سمت خود برکنار کرد می تواند کاری را که در سال 2018 به دنبال آن بود را عملی کند: او نیروهای نظامی آمریکا را از کره جنوبی خارج خواهد کرد. این دقیقا همان چیزی است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چین و روسیه از ما می خواهند.

این همان کاری است که ترامپ در بهار گذشته به دنبال آن بود اما متیس و جان کلی، رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید مانع از انجامش شدند. اکنون هیچکس نیست که بتواند جلوی ترامپ را بگیرد این اقدام ترامپ بحرانی را به دنبال خواهد داشت که تا پیش از این همانندش را ندیده ایم.

وقوع این اتفاق (خروج نیروهای نظامی آمریکا از کره جنوبی) خشم جمهوری‌خواهان سنا، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا و ژاپن را برخواهد انگیخت. پس از آن ممکن است 20 سناتور جمهوری خواه که رای آنها برای استیضاح ترامپ در سنا، پس از استیضاح احتمالی در مجلس نمایندگان آمریکا، لازم است، مهیا شوند و در نتیجه ریاست جمهوری ترامپ در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

در ماه ژوئن سال میلادی جاری رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات آغاز خواهد شد با این حال هیچکس نمی تواند نامزد ریاست جمهوری این حزب را برای انتخابات 2020 پیش بینی کند.

در صورتی که ترامپ مجبور به ترک صحنه سیاسی در سال 2019 شود، حزب جمهوری‌خواه مجبور به ترمیم اساسی خواهد بود و احتمالا رقابت مقدماتی ریاست جمهوری میان جمهوری‌خواهان سختر از دموکرات ها خواهد بود.

با از بین رفتن آبروی ترامپ، هر دو حزب سیاسی آمریکا به دنبال یک پیام و پیام رسان خواهند بود.

پیش بینی می شود یک نامزد غیرمنتظره در سال 2020 مرکزیت سیاسی این کشور را در اختیار بگیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار