مویدی در همایش سراسری مدیران بنیاد؛

امروز باید الگوی اقتصادی، تجاری، توزیع و مصرف در کشور اصلاح شود

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امروز باید الگوی اقتصادی، تجاری، توزیع و مصرف در کشور اصلاح شده و به قابلیت‌های داخلی توجه شود.
کد خبر: ۳۲۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ - 08January 2019

//به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «علی مویدی» رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه نشر آثار دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: با تمام کارهای صورت گرفته هنوز هم ناگفته‌هایی از جنگ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا دستگاهی فراقوه‌ای است و ستادی نیست که صرفا زیرنظر دولت باشد، گفت: متاسفانه تا سال ۹۲ فاقد قانون خاص برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودیم.

مویدی افزود: در گذشته رویکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رویکرد مقابله‌ای بود اما امروز رویکرد ما اقدامات پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر نقش سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگ کننده و نظارت کننده دارد، افزود: امروز یکی از دلایل قاچاق کالا و ارز نبود نقش بازدارندگی در ستاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن جنگ هشت سال را بر ما تحمیل کرد اما ما با ایثارگری و از خودگذشتگی سربلند و پیروز شدیم، گفت: امروز دشمن ما را وارد جنگ اقتصادی کرده است و ما اگر امروز به ظرفیت‌ها و استعداد‌های داخلی نگاه کنیم می‎توانیم پیروز شویم.

مویدی خاطرنشان کرد: امروز باید الگوی اقتصادی، تجاری، توزیع و مصرف ما اصلاح شده و به قابلیت‌های داخلی توجه شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه امروز در کشور ۵۳۸ هزار انبار شناسایی شده است، گفت: امروز ۷۰ درصد سامانه‌های انبارداری در کشور اجرایی شده است و هر کدام از مسئولین کشور بخواهند صحبت کنند بر اساس آمار سامانه‌ها است.

وی تصریح کرد: در این سامانه‌ها سهم و نقش تمام دستگاه‌ها مشخص شده است و تنها راه نجات اقتصاد این است که سامانه‌ای و تیمی فکر کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها