انفجار تنها مغازه مشروب فروشی شهر با شهادت جوان انقلابی دامغان

علی محمد به شدت مخالف مراکز فساد و محل‌هایی که کار‌های غیر شرعی و حرام در آن انجام می‌شد بود و در پی همین تفکر انقلابی و اسلامی اقدام به از بین بردن تنها مشروب فروشی‌ شهر کرد.
کد خبر: ۳۲۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵ - 13October 2019

انفجار تنها مغازه مشروب فروشی شهر با شهادت جوان انقلابی دامغانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، شهید «علی محمد ملکی» فرزند خداوردی در تاریخ 1 فروردین 1335 در دهستان دودانگه شهرستان ساری بدنیا آمد.

پدرش کشاورز بود و شرایط سخت زندگی باعث شده بود شهید برای گذراندن زندگی و کمک به پدر خود در مزرعه کار کند.

ایشان یکی از جوانان انقلابی و با غیرت شهرستان دامغان بود و فعالیت های مذهبی چشم گیری داشت و با حرکتهای انقلابی خود نقش مهمی در افشاء کردن مقاصد شوم رژیم پهلوی ایفا کرد و تا حدودی مردم را از اقدامات ظالمانه و غاصبانه رژیم شاهنشاهی آگاه می ساخت و باعث تضعیف روحیه مأمورین شهربانی شهرستان دامغان از جمله سرگرد نسیم می شد.

علی محمد به شدت مخالف مراکز فساد و محل‌هایی که کار‌های غیر شرعی و حرام در آن انجام می‌شد بود و در پی همین تفکر انقلابی و اسلامی اقدام به از بین بردن تنها مشروب فروشی‌ شهر کرد.

 در اواخر شب 16 اردیبهشت 1357 در حالی که همه مردم دامغان از بیم طوفان شدید در خانه های خود خوابیده بودند «علی محمد ملکی» و «علی  ربیعی» برای از بین بردن مرکز فساد یعنی تنها مشروب فروشی شهر با  بیست لیتری بنزین عازم این مکان می شوند.

آنها با شناسایی که قبلا از مکان فوق انجام داده بودند از پشت ساختمان مذکور یعنی از طریق ساختمان هنرستان وارد مغازه شدند. ظاهرا داخل مغازه چراغی روشن بود  و آنها غافل از این موضوع بنزین را به اطراف مغازه پاشیدند که ناگهان آتش همه جا را فرا گرفت.

علی محمد که از قد بلند تری برخودار بود علی را از پنجره پشت مغازه بیرون فرستاد  و خود نتوانست از آتش جان سالم بدر ببرد و در آتش سوخت.

پیکر مطهر شهید به شهربانی تهران منتقل شد که با پیگیری خانواده شهید پیکر ایشان به دامغان انتقال داده و توسط شهربانی دامغان به طور مخفیانه دفن شد. سرگرد نسیم معدوم، از انجام تشییع جنازه و عزاداری برای ایشان جلوگیری کرد و این موضوع باعث خشم و نفرت هر چه بیشتر مردم نسبت به رژیم پهلوی شده بود. شهید «علی محمد ملکی» با انجام این کار انقلابی ثابت کرد که امر به معرف و نهی از منکر بستگی به زمان و مکان ندارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار