با امضای یک تفاهمنامه صورت گرفت؛

ساخت ۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر توسط سازمان صنایع دریایی

قرارداد ساخت ۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر، بین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.
کد خبر: ۳۳۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 03February 2019

ساخت ۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر توسط سازمان صنایع دریاییبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (یک‌شنبه 14 بهمن) در محل سازمان صنایع دریایی ایران، قرارداد ساخت ۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی توسط سازمان صنایع دریایی ایران را امضا کردند.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: واگذاری ساخت شناورهای عملیاتی سازمان بنادر به وزارت دفاع به شکوفایی تولید داخل با استفاده از توان سازمان صنایع دریایی منجر می شود.

وی افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خدا را شاکر هستم که در سال حمایت از کالای ایرانی، سازمان بنادر توانست با استفاده از توان داخلی و در جهت شتاب‌دهی به رونق تولید داخل از ظرفیت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تولید این شناورها استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ایران ظرفیت هنگفت دریایی دارد و این ظرفیت ایجاب می‌کند که استفاده از توان داخلی مورد توجه باشد.

به گفته اسلامی، با امضای این تفاهمنامه، آغاز راهی را می‌پیماییم که به شکوفایی مشاغل دریایی که تاکنون مغفول مانده بود، منجر شده و مردم از کسب و کار دریایی در جهت اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در فاز اول این قرارداد، ۴ فروند شناور ظرف ۱۵ ماه ساخته می‌شود.

براساس این قرارداد که میان وزارتخانه‌های راه و دفاع به امضا رسید، سازمان صنایع دریایی ایران ۴۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی در ۹ تیپ مختلف شامل شناورهای امداد و نجات، لایروب، آتشخوار، آلاینده روب، مسافری و گردشگری و تفریحی را ظرف مدت ۳ سال خواهد ساخت. ارزش کل این قرارداد ۱۴۰ میلیون یورو است.

فاز اول این قرارداد به ارزش ۹.۵ میلیون یورو، به ساخت ۴ فروند شناور ظرف مدت ۱۵ ماه اختصاص دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار