ما پیروزیم-16/

«۲۲ بهمن» در کالاهای فرهنگی به تصویر کشیده نشده است

یکی از ایثارگران سال‌های دفاع مقدس گفت: ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و اینکه هنوز در سینما و ادبیات اثری از روز «۲۲ بهمن» دیده نمی‌شود، دردآور است.
کد خبر: ۳۳۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 11February 2019

«۲۲ بهمن» در کالاهای فرهنگی به تصویر کشیده نشده است«احمد امانلو» از ایثارگران سال‌های دفاع مقدس در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره دستاوردها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی و کشورمان در طول چهار دهه گذشته، اظهار داشت: کشور به لحاظ نظامی و علمی به جایگاه بالایی رسیده به طوری که باعث هراس دشمنان شده است اما باید توجه داشت که این دستاوردها باید در فضای فرهنگی هم دیده شود. در حالی که در آثار سینمایی و سریال‌ها از این پیشرفت‌ها چیزی نمی‌‌بینیم. حتی درباره «۲۲ بهمن» که یوم‌الله است هم فیلمی ساخته نشده است.

وی در ادامه گفت: به نظرم هنرمندان نمی‌خواهند به این موضوعات بپردازند و برای حل این معضل تنها راه این است که رزمندگان و ایثارگران هنرمند که در طول جنگ تحمیلی فعالیت می‌کردند وارد میدان شده و درباره موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آثار هنری خلق کنند.

امانلو در پایان گفت: من خیلی علاقه دارم تا خاطراتم به کتاب تبدیل شود اما هنوز نویسنده‌ای پیدا نکردم تا بتواند آن‌ها را بنویسد. در خواست من از هنرمندان این است که آنها به سراغ ایثارگران بیایند نه اینکه قضیه بر عکس باشد. با این حال همه کسانی که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش داشته‌اند مطمئنا حاضرند تا خاطرات خود را به نویسندگان بازگو کنند. در نهایت باید سعی کنیم تا این خاطرات فراموش نشود.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها