بررسی جایگاه خانواده در فیلم‌های جشنواره فجر سی و هفتم/ (3)

مرزبان: اصالت خانواده ایرانی در جشنواره فجر امسال دیده نمی‌شد

یک تهیه‌کننده سینما با اشاره به لزوم بازنمایی خانواده در آثار جشنواره فیلم فجر گفت: به اصالت خانواده معتقد هستم؛ چیزی که در آثار جشنواره فجر امسال دیده نمی‌شد.
کد خبر: ۳۳۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 18February 2019

پروانه مرزبان تهیه کننده سینما در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم بازنمایی خانواده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: تنوع آثار جشنواره فجر امسال با سال‌های قبل متفاوت بود بخاطر اینکه از فضای آپارتمانی عبور کرده بودند و فضاها بسته نبود بلکه در شهرستان‌ها فضاهای بازی نمایش داده شده بود که اتفاقات جدید خوبی بود.

وی گفت: من از برخی از فیلم‌های جشنواره که موضوع خانوادگی داشت خوشم نمی‌آمد و مورد علاقه من نبود. فیلم باید مورد پسند مردم قرار بگیرد و از این دسته فیلم‌ها که از اصالت خانواده ایرانی دور بود خوشم نمی‌آید. فیلم برای اینکه مورد استقبال مردم قرار گیرد باید نزدیک به ذائقه آن‌ها ساخته شود البته ذائقه مردم در هر دوره‌ای متفاوت است.

این تهیه کننده سینما عنوان کرد: زمانی که مردم در شرایط خوبی زندگی می‌کنند و همه چیز خوب باشد مثلاً اگر فیلم غمگین ساخته و پخش شود شاید بیشتر مورد پسند باشد و برعکس آن نیز هست. حالا در شرایط امروز باید یک تهیه کننده تشخیص دهد که چه چیزی بسازد تا برای مردم خوشایند باشد. در این دوران که شرایط اقتصادی سختی وجود دارد به نظرم فیلم‌های شاد بیشتری نیاز است ساخته شود.

مرزبان خاطرنشان کرد: به طور کلی آثار پذیرفته شده در جشنواره امسال از سال گذشته بهتر بود ولی برخی جاها من دوست داشتم برای برخی فیلم‌ها اتفاقات بهتری بیافتد و جوایز بیشتری بگیرند. فیلم‌هایی وجود داشت که مردم را خوشحال و مخاطب با آن همذات‌پنداری می‌کرد و مردم از آن خوششان می‌آمد که نمونه آن «23 نفر» بود. این فیلم‌ چون روایت یک داستان واقعی بود به دل می‌نشست و مردم دوست داشتند.

وی درباره آثار مربوط به دفاع مقدس و مقاومت گفت: آثاری که درباره دفاع مقدس و مقاومت در جشنواره وجود داشت قصه‌های خوبی داشتند که مخاطب با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد. فیلم «دیدن این فیلم جرم است» نیز اثری بود که حالت خوبی به مخاطب می‌داد. تلاش‌های چنین سینماگرانی قابل تقدیر است.

این تهیه کننده درباره لزوم بازنمایی خانواده اصیل ایرانی در سینما گفت: با این نوع نگاه تقریباً هیچ اثر مناسبی در سینمای امروز ساخته نمی‌شود. من معتقد به اصالت خانواده هستم، چیزی که در آثار جشنواره فجر دیده نمی‌شد. البته برخی فیلم‌ها پایبندی یک زن را به زندگی نشان می‌داد که تلاش برای یک زندگی خوب داشت که می‌توانست خوب باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها