رحمتی:

ظرفیت رسانه ملی به تنهایی برای پوشش راهیان نور کافی نیست

فرمانده قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: تنها ظرفیت سیما را برای پوشش اخبار و وقایع راهیان نور کافی نیست و در این ایام خبرگزاری‌ها و سایت باید رنگ و بوی راهیان نور را بگیرند.
کد خبر: ۳۳۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ - 18February 2019

تنها ظرفیت رسانه ملی برای پوشش حرکت راهیان نور کافی نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست شورای مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی راهیان نور با حضور «محمد مهدی رحمتی» فرمانده قرارگاه رسانه ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور، روابط عمومی های قرارگاه راهیان نور و مجموعه ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد فعال در حوزه راهیان نور از جمله ارتش، ناجا، بسیج دانشجویی، ستاد مرکزی راهیان نور، صدا و سیما، مبلغین حوزه علمیه قم در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

در این نشست در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت های رسانه ای راهیان نور به ویژه در رسانه ملی، کم و کیف تولیدات، سیاست گذاری محتوایی و غیره بحث و تبادل نظر شد.

رحمتی با اشاره به ناشناس بودن بسیاری از شهدا و فرماندهان موثر در دفاع مقدس از لزوم معرفی این شهدا در رسانه ملی و دیگر رسانه های همسو سخن گفت.

وی در این خصوص بیان کرد: ما از معرفی شهدا در قالب برنامه های صدا و سیما به خصوص شهدای ارتش و جهادسازندگی که کمتر شناخته شده هستند استقبال می کنیم. از همه نهادها و دستگاه ها نیز انتظار داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

فرمانده قرارگاه رسانه ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور تنها ظرفیت سیما را برای پوشش اخبار و وقایع راهیان نور کافی ندانسته و افزود: ظرفیت های رسانه ای دیگر باید به کار گرفته شود و سایت ها و خبرگزاری ها در این ایام رنگ و بوی راهیان نور بگیرد. می توان از چهره ها و تصاویر سال های گذشته راهیان نور استفاده کرد.

وی نشر درست یک موضوع را در فراگیر شدن آن موثر دانست و گفت: باید محتوای مناسب در خصوص راهیان نور را به رسانه ها برای انتشار داد و در این کار کمک کرد.

دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه بیان کرد: آموزش و ساماندهی مبلغین برای 15 یادمان انجام شده است. امسال با حضور مبلغین متخصصی که در حوزه راهیان نور فعالیت داشتند شبکه مبلغین تکمیل شد و از مبلغین متخصص که سابقه اعزام به مناطق راهیان نور را داشته و فعالیت های ویژه ای انجام داده اند دعوت به همکاری کرده ایم.

سرهنگ نائینی نماینده ناجا با اشاره به شهید شاخص سال سید نورخدا موسوی خواستار مانوربیشتر رسانه ای در خصوص زندگی این شهید شد.

وی از ساخت 2 مستند با موضوع شهید نورخدا موسوی و روایتگری همسر شهید در راهیان نور خبر داد.

نائینی با مهم دانستن فضای مجازی و رسانه ملی گفت: مستندها، کلیپ ها و فیلم های بیشتری باید تولید شود و ستاد راهیان نور برای پخش آن رایزنی های لازم را انجام دهد.

نماینده بسیج دانشجویی نیز در این جلسه خواستار حمایت رسانه ای صدا و سیما و دیگر نهادهای رسانه ای از حضور دانشجویان در راهیان نور شد و گفت: تولیدات خوبی در حوزه راهیان نور دانشجویی از 2 سال گذشته آماده شده است و بیش از این نیز می توان از ظرفیت های راهیان نور دانشجویی استفاده کرد.

انصاری از موسسه سیره شهدا نیز با اشاره به اینکه نیروهای متبحر در انتقال تجارب دفاع مقدس از سرمایه های کشور هستند بیان کرد: 180 کارشناس تحت عنوان راوی روحانی در کاروان ها و یادمان ها حضور خواهند داشت که 30 نفر آن ها از مبلغین رادیو معارف و شبکه های تلویزیونی هستند و ظرفیت خوبی برای انتقال آموزه ها و سبک زندگی شهدا دارند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار