علی قربانی در نشست فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای:

نیازمند تقویت مفاهیم اخلاقی هستیم/ هدفمان ارتقاء سطح تولید آثار است

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ با اشاره به نیاز جامعه جهت تقویت مفاهیم اخلاقی گفت: هدف جشنواره فیلم ۱۰۰ ارتقاء سطح تولیدات اخلاقی در سطح جامعه است.
کد خبر: ۳۳۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 25February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور علی قربانی دبیر جشنواره، محمد زرویی‌نصرآباد مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی در حوزه هنری برگزار شد.

یزدان عشیری در ابتدای این نشست اظهار داشت: سینمای کوتاه خاستگاه استعداد‌های نهفته سینمای ایران است و باید به این باور برسیم که سینمای ایران نیازمند تغییر و تحول و پوست‌اندازی است که این بستر در سینمای کوتاه رخ خواهد داد.

وی گفت: حوزه هنری راهبرد جوان‌گرایی را به صورت کلیدی دنبال می‌کند و این رویکرد در بخش‌های آن پیگیری می‌شود. جشنواره فیلم ۱۰۰ یکی از ظرفیت‌های بی نظیری است که می‌تواند در معرفی و شناسایی فیلمسازان جوان کمک کند.

علی قربانی در ادامه این نشست با بیان اینکه وقتی این جشنواره طراحی شد یک فکر بکر پشت آن بود، اظهار داشت: با توجه به ابزار‌های جدیدی که در راه بود نیازمند یک رسانه جدید و نو بودیم. هدف جشنواره در ابتدا این بود که بتوانیم برای این فضا اتفاق جدیدی را رقم بزنیم.

وی جشنواره را تنها یک بهانه دانست و گفت: هدف اصلی ما در جشنواره فیلم ۱۰۰ افزایش تولید است. تولید در ژانر فیلم کوتاه مهم‌ترین و بزرگترین دغدغه ما بود و در کنار آن پخش آثار. معتقدیم این نوع سینما بهترین رسانه از میان ابزار‌های جدید است.

دبیر جشنواره ۱۰۰ عنوان کرد: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای یک پیام اخلاقی را به راحتی و درستی از طریق ابزار‌های مختلف به مخاطب ارائه می‌دهند که تاثیر و کارکردش را شاهد هستیم.

قربانی افزود: افزایش تولید و در کنار آن پخش آثار، هدفمان طی سال‌های گذشته بوده است. پیام «اخلاق» شعار جشنواره بود یعنی در جامعه نیازمند انتشار و مفاهیم اخلاقی هستیم. ما در خیلی از مسائل روزمره دچار بی اخلاقی هستیم. در رانندگی، آپارتمان‌نشینی و محیط‌زیست دچار بی اخلاقی هستیم و نیاز داریم که لحظه به لحظه تلنگر زده شویم و این پیام‌ها تکرار شوند.

وی گفت: سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای می‌تواند به صورت دائمی در کنار مردم باشد و پیام برساند. ملت ما پشتوانه غنی فرهنگی و دینی دارد. در هیچ دینی به اندازه دین ما پیام اخلاقی وجود ندارد. پیامبر (ص) با دنیایی از معرفت و بعد از ایشان ۱۲ امام علیهم السلام پیام‌های اخلاقی برای ما داشته‌اند که فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای بهترین پیام‌رسان برای آن‌ها هستند.

قربانی به تلاش مداوم برای تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای اشاره و عنوان کرد: فیلم‌های ما دارای تمام مولفه‌های سینمایی هستند. هر فیلمی که ساختار خوبی نداشته در بخش مسابقه حضور داده نشده چراکه ما می‌خواهیم از ابزار درست استفاده کنیم به همین دلیل تولید چنین فیلم‌هایی سخت و هزینه‌بردار است.

دبیر این رویداد سینمایی گفت: این جشنواره‌ی سینمای ایران و متعلق به جامعه ایران است و از همه درخواست داشتیم که به جریان تولید کمک کنند. من از مدیران کمیته امداد تشکر می‌کنم که چقدر این جریان را باور کردند و دست به تولید زدند و امروز شاهدیم که آثارشان مداوم از تلویزیون پخش می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی افزود: به فیلم‌هایی که با نگاه ۴۰ سالگی انقلاب تولید شده بودند، توجه ویژه شده است. البته تمرکز ما در این زمینه به هفته هنر انقلاب است که در فراخوان جشنواره این بخش در نظر گرفته نشده بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار