روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور عراق:

ایران به دنبال گسترش همکاری با عراق است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه احساس ما در عراق احساس حضور در وطن خودمان است، گفت: روابط دو ملت مربوط به هزاران سال می‌شود و ما همواره علاقه‌مندیم که این روابط را استحکام ببخشیم.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 11March 2019

گسترش همکاری بین ایران و عراقبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) به عراق سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور عراق اظهار داشت: از ملت و دولت عراق برای میهمان‎نوازی نسبت به هیأت ایرانی در اقامت سه روزه‌ای که در این کشور داریم، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه احساس ما در عراق احساس حضور در وطن خودمان است، گفت: روابط دو ملت مربوط به هزاران سال می‌شود و ما همواره علاقه‌مندیم که این روابط را استحکام ببخشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: گفتگوی بسیار خوبی با آقای برهم صالح داشتیم و در کل مذاکرات هیچ نقطه اختلافی نداشتیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که در روزهای سخت در کنار مردم عراق بوده‎ایم و همکاری ایران با عراق در زمینه‌های مختلف مانند انرژی، گردشگری، گسترش راه‌آهن و محیط زیست ادامه پیدا خواهد کرد.

روحانی در مورد کشور عراق گفت: عراق دوست و برادر ما و  یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه در زمینه امنیت است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: هر دو کشور در طول سال‎های گذشته با مسئله برخورد با تروریسم مواجه بوده و ما بسیار خوشحالیم که در روزهای سخت در کنار ملت و ارتش عراق بودیم. ما کشور عراق را یک کشور مهم در منطقه خودمان می دانیم که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در امنیت منطقه و روابط نزدیک کشورهای منطقه ایفا کند.

رئیس جمهور بیان داشت: ما می‌خواهیم با عراق دو کشور بسیار نزدیک و متحد باشیم نه اینکه علیه یکدیگر متحد باشیم و دیگر کشورهای منطقه را در بین خود جذب کنیم. برای ما ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق بسیار اهمیت دارد و می‎دانیم عراق باثبات موجب امنیت در منطقه خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: نکته آخر که تکرار خواهم کرد تشکر از مردم عراق به دلیل مهمان‎نوازی به ویژه در مراسم اربعین نسبت به ملت ایران است. برای این سفر اهمیت زیادی قائل هستیم از مقامات عراقی از جمله  رئیس جمهور این کشور  قدردانی می‌کنیم و امیدواریم روز به روز شاهد علاقه بین دو ملت برادر و دوست یعنی ایران و عراق باشیم.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها