یمن:

ائتلاف متجاوز بیش از هزار بار توافق الحدیده را نقض کرده است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی - اماراتی از آغاز اجرای توافق الحدیده تاکنون طی سه ماه گذشته، بیش از هزار بار آن را نقض کرده است.
کد خبر: ۳۳۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ - 18March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری گفت که نقض توافق الحدیده همچنان ادامه دارد و از آغاز اجرای آن تاکنون، ۱۰۱۹ بار نقض شده است.

وی تاکید کرد که «ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدای اجرای توافق الحدیده (۲۷ آذرماه گذشته) تاکنون، ۱۰۱۹ بار آن را نقض کرده است».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره جزئیات مربوط به تازه‌ترین آمار نقض توافق الحدیده افزود: «نقض این توافق با شلیک ۲۹ موشک و ۴۳۲ خمپاره، ۳۴۴ عملیات تیراندازی، ۱۲۸ عملیات تحرک مزدوران و ۸۳ پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی صورت گرفته است».

وی در ادامه به دست‌آورد‌های نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در جبهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت که «نیرو‌های یمنی {طی روز‌های اخیر} بیش از ۱۳ عملیات در محور‌های گوناگون انجام داده‌اند».

سرهنگ یحیی سریع تاکید کرد که «ده‌ها نفر از مزدوران و هفت غیر نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله از پای درآمدند.»

وی تصریح کرد: «سه انبار سلاح مزدوران منفجر و تعدادی از خودرو‌های نظامی آن‌ها در این عملیات منحصر به فرد منهدم شد».

طرف‌های درگیر در یمن ششم دسامبر سال ۲۰۱۸ تحت نظارت سازمان ملل متحد در سوئد به مدت یک هفته مذاکره کرده و بر سر پرونده‌های تبادل اسرا، الحدیده و تعز به توافق رسیده بودند.

الحدیده در کنترل نیرو‌های انصارالله قرار دارد و نیرو‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف آن حضور دارند؛ این شهر تقریبا یکی از مهمترین مناطقی است که کمک‌ها و واردات تجاری وارد یمن می‌شود.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حدود چهار سال است که آغاز شده و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها