ما پیروزیم-۴۵۲/

نگاه یک هنرمند به سنگر با تابلوی «در سنگرهای کوت شیخ» + تصویر

حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش در تابلوی نقاشی «در سنگرهای کوت شیخ» حال و هوای سنگر نشینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۳۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ - 28March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «در سنگرهای کوت شیخ» نام یک تابلوی نقاشی از حبیب‌الله صادقی هنرمند انقلاب و دفاع مقدس است که در سال ۱۳۷۳ آن را در ابعاد ۱۶۰×۱۲۰ با رنگ و روغن روی بوم خلق کرده و آن را به موزه و مرکز فرهنگی خرمشهر اهدا کرده است.

نگاه یک هنرمند به سنگر با تابلوی «در سنگرهای کوت شیخ»+ تصویر

این هنرمند نقاش در تابلوی نقاشی «در سنگرهای کوت شیخ» حال و هوای سنگر نشینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر را به تصویر کشیده است.

صادقی یکی از نقاشان و هنرمندان مطرح انقلابی است که در سال ۱۳۳۶ در تهران در متولد شده است. وی از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، جایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.

نخستین بار نقاشی را در هشت سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقه وافر او برایش روشن شد. همزمان به نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.

صادقی در سال ۱۳۵۲ در امتحان ورودی هنرستان هنرهای زیبا پسران تهران پذیرفته شده و در سال ۱۳۵۵ موفق به دریافت دیپلم گردید. در همان سال پس از قبولی در کنکور در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند و پس از توقفی چند ساله دوره دکتری پژوهش هنر خود را نیز در همان دانشگاه به پایان رسانید.

این هنرمند انقلاب در سال ۱۳۶۴ اولین کلاس طراحی خود را در دانشکده هنرهای زیبا برگزار کرد.

وی همچنین در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه الزهرا و در سال‌های اخیر نیز در واحد هنرو معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش و مدیریت پرداخته است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار