رئیس بیمارستان‌های صحرایی ارتش در گلستان:

روزانه ۴ هزار نفر در بیمارستان صحرایی ارتش در گلستان ویزیت می‌شوند

رئیس بیمارستان‌های صحرایی ارتش از ویزیت روزانه چهار هزار بیمار توسط این کارکنان این بیمارستان در مناطق سیل‌زده استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ - 08April 2019

سرهنگ حسین‌زاده: روزانه ۴ هزار نفر در بیمارستان صحرایی ارتش در گلستان وزیریت می‌شوندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرهنگ «عبدالله حسین‌زاده» رئیس بیمارستان ارتش در منطقه گرگان با اشاره به اقدامات امدادی این مجموعه اظهار داشت: بیمارستان‌های صحرایی شهید جودی ثانی نیروی زمینی و رسول اکرم (ص) نیروی دریایی ارتش، روزانه چهار هزار تن از مردم سیل‌زده شهرستان‌های «آق قلا» و «گمیشان» را ویزیت کرده و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: به محض وقوع سیل در استان گلستان و با توجه به شرایط سخت تردد خانواده‌ها به ویژه در مناطقی که امکان دسترسی به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها وجود نداشت، تیم‌های واکنش سریع و کنترل بهداشتی سیار نیروی زمینی به آن مناطق اعزام شدند و با حضور در منازل ضمن ارائه خدمات پزشکی، آب و غذای مصرفی مردم منطقه را مورد آزمایش قرار داده و نتایج حاصله را برای کنترل به اداره آبفا و بهداشت منطقه گزارش می‌کردند.

رئیس بیمارستان‌های صحرایی ارتش در استان گلستان با اشاره به مراجعه کثیری از مردم به بیمارستان‌های صحرایی بیان کرد: این بیمارستان‌ها بسیار مجهز و با پزشکان مجرب برپا شده و همانند یک بیمارستان واقعی در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: اورژانس، اتاق عمل، رادیولوژی، داروخانه‌های رایگان، چشم پزشکی، بی‌هوشی، دندانپزشکی، خدمات روان‌شناسی و مشاوره، تیم بهداشتی واکنش سریع برای تست سلامتی آب و غذا، پزشکان و تجهیزات لازم برای بیماری‌های عفونی، اطفال، فوق تخصص روماتولوژی، داخلی، قلب، جراح عمومی، همچنین تکنسین‌های اتاق عمل و متخصصین زنان و زایمان، امکانات و تخصص‌های بیمارستان‌های صحرایی ارتش به شمار می‌رود.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه بحران درمانی را در منطقه پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: فلسفه وجود بیمارستان‌های صحرایی این است که در زمان بحران احداث شود و به‌حمدالله تیم پزشکی ما دوران بحران درمان را پشت سر گذاشته و از این به بعد مردم باید بیشتر به توصیه‌های بهداشتی مراکز بهداشتی منطقه توجه کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح استان گلستان با بیان اینکه حضور پزشکان و متخصصین معتبر منطقه در بیمارستان‌های صحرایی داوطلبانه است، گفت: باتوجه به شرایط بحرانی در برخی از استان‌های کشور و استفاده از کادر پزشکی در آن مناطق و کمبود پزشک متخصص، پزشکان، متخصصان و پرستاران شهر‌های اطراف داوطلبانه در این بیمارستان‌ها، به صورت تمام‌وقت و رایگان و حتی در روز‌های تعطیل به خدمات‌دهی مشغول هستند تا سلامت مردم از نظر روحی و جسمی تأمین شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور دو هفته‌ای مردم در آب تهدید بیماری‌های پوستی و گوارشی در آنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیستم آب آشامیدنی و فاضلاب شهر در سیل اخیر دچار مشکل شده و با توجه به اینکه مردم این منطقه اغلب از آب انبار استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود که برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های پوستی گوارشی اسهالی و وبا به هیچ عنوان از آب‌انبار و آب‌های نجوشیده استفاده نکنند.

سرهنگ حسین‌زاده خاطرنشان کرد: به مردم سیل‌زده منطقه استان گلستان توصیه می‌کنیم که فقط از آب‌های مطمئن (آب معدنی و آب کُلرزده) و از حمام‌های سیار (سامانه‌ها دوش سیار) استفاده کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار