یادداشت/ سیروس فتح‌اله

چرا ترامپ از دست «سپاه» عصبانی است؟

اقدامات چشمگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه در عرصه‌های مختلف رئیس‌ جمهور بی‌خرد آمریکا را عصبانی کرده و او را مجبور به اتخاذ تصمیماتی می‌کند که اتخاذ آن تبعات بین‌المللی دارد.
کد خبر: ۳۴۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳ - 10April 2019

چرا ترامپ از دست «سپاه» عصبانی است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله‌ اتی‌کندی؛ دفتر رسانه‌ای کاخ سفید در اقدامی غیرمتعارف و غیر قانونی با انتشار بیانیه‌ای از زبان دونالد ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد از این پس اسم «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار دهد. دونالد ترامپ درحالی نام سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار می‌دهد که در کمپین انتخاباتی خود به صراحت اعلام کرده بود که دولت سابق آمریکا در به وجود آوردن داعش که وحشتناک‌ترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی قرن حاضر است، نقش بسزایی داشته است.

مثل روز روشن است که آمریکایی‌ها بارها و بارها از گروه تروریستی داعش به صورت مستقیم و غیرمستقیم حمایت کرده و هم اکنون نیز حمایت می‌کنند و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند این غده سرطانی از منطقه غرب آسیا پاکسازی شود و تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف این گروه تروریستی را در منطقه فعال نگه داشته و تلاش‌هایی که رزمندگان غیور سپاه در نابودی این گروه تروریستی مبذول داشته‌اند را بی‌ثمره جلوه دهند.  

البته خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه غرب آسیا و حتی جهان اسلام نقشی اساسی ایفا می‌کند؛ بر همین اساس هم است که آن‌ها حضور چشم‌گیر رزمندگان غیور و مجاهد این نهاد انقلابی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی- تکفیری در عراق و سوریه برنمی‌تابند و مصمم هستند صفتی را که خود لایق آنند به پاسداران امنیت ایران و منطقه نسبت دهند تا شاید به زعم خودشان عزم و اراده این نهاد انقلابی را در مهار تکفیری‌ها و صیانت از انقلاب اسلامی سست کنند.

اما ترامپ رئیس دولت بی‌اعتبار آمریکا، سخت در اشتباه است؛ چون این نیروها با عقیده و ایمان راسخ در این مسیر گام برداشته‌اند و هر اتهام یا برچسبی به آنها نسبت داده شود، هرگز از مسیر در پیش‌گرفته خود که برگرفته از قیام امام حسین(ع) است، منصرف نمی‌شوند.

«احمق‌های درجه یک»! ما می‌دانیم شما از اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی کمر تحریم‌های ظالمانه شما علیه ایران اسلامی را شکسته است، عصبانی هستید! ما می‌دانیم طرح‌ تجزیه منطقه منتفی شده است، ما می‌دانیم امنیت حیات خلوت شما در منطقه زیرسوال رفته است، ما می‌دانیم برخی از متحدان منطقه‌ای شما به ذات پلید شما پی برده‌اند و می‌دانند که شما به چشم گاو شیرده به آنها نگاه می‌کنید و هر موقع شیر گاوهای آنها تمام شود، شما دست از حمایتشان بر می‌دارید. الحق و الانصاف صفت احمق‌های درجه یک واقعا برازنده شماست.

یانکی‌ها! بدانید نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم اصیل اسلامی پایه‌گذاری شده است و این همان شاخصه‌ای است که این کشور را از سایر کشورهایی که به زعم خود از دموکراسی دم می‌زنند، از حقوق بشر دفاع می‌کنند و با تروریست‌های تکفیری به مقابله می‌پردازند، متمایز می‌کند.

این جمهوری اسلامی ایران بود که با اعزام مستشاران نظامی به عراق و سوریه موازنه قدرت را به نفع ارتش‌های این دو کشور تغییر داد و بخش اعظمی از مناطقی که تحت اشغال تروریست‌های تکفیری بود، آزاد کرد.

ترامپ شما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنید یا ما؟ شما مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهید یا ما؟ احمق های درجه یک بدانید حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور که منجر به هلاکت برخی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی شد، بخش کوچکی از اقداماتی بود که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست‌ها به نمایش گذاشت.

این موضوع را خودتان هم می‌دانید؛ ولی متاسفانه انکار می‌کنید. انکار نکنید این کشور در ریشه‌کن کردن تکفیری‌ها مصمم است و به‌هیچ وجه شعار نمی‌دهد.

ما می‌دانیم که شما به خاطر اینکه رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عرصه را بر داعشی‌ها چه در عراق و چه در سوریه تنگ کرده‌اند، ضربات سنگینی بر این گروه تروریستی وارد ساخته‌اند و بخش اعظمی از مناطقی که در عراق و سوریه تحت اشغال این تروریست‌ها بود، به کمک آنها بازپس گرفته شده، منافع اربابان و حامیان تروریست‌ها را به خطر افتاده، عصبانی شده‌اید و قصد دارند این نهاد انقلابی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهید!

ترامپ! این یاوگویی‌ها را در حالی به زبان می‌آورید که بسیاری از مسئولان ارشد سوریه و عراق اعم از لشکری و کشوری از نقش این نهاد انقلابی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری و آزادسازی مناطق اشغالی توسط داعشی‌ها تمجید و از رفتار دوگانه ائتلاف نمایشی ضد داعش به رهبری شما انتقاد می‌کنند و معتقدند که این ائتلاف در ظاهر ادعا می‌کند که علیه داعش مبارزه می‌کند؛ اما تنها با رصد بخشی از اقدامات آن‌ها در عراق و سوریه می‌توان نتیجه گرفت که هدف آنها فقط طولانی کردن عمر این گروه تروریستی در منطقه است تا به بهانه مبارزه ظاهری با آن نقشه‌های شوم خود را منطقه غرب آسیا عملیاتی کنند.

احمق‌های درجه یک! مطمئن باشید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون گذشته به مانند دژی استوار در مقابل تروریست‌های تکفیری خواهد ایستاد و هرگونه اقدام شما و متحدانتان که اساس و اهداف اقدامات آنها برهم زدن امنیت منطقه، برهم زدن انسجام ملی و ایجاد شکاف و فروپاشیدن اقتصاد کشورمان است، خنثی کرده و از مسیری که انتخاب کرده است، باز نمی‌گردد و بر همگان واضح است که چه کسی در منطقه تروریست است و چه کسی به دنبال تروریست‌پروری است!

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار