آیا ارتش آمریکا موافق حمله به ایران است؟

سردبیر مجله سیاسی «پولیتیکس فرست» معتقد است که تصمیم آمریکا درباره تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصرف داخلی دارد و کاخ سفید امیدوار است افکار عمومی در داخل این کشور را قانع کند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.
کد خبر: ۳۴۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱ - 10April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از نامه‌نیوز، مارکس پاپادوپولوس بامداد سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هدف ترامپ درباره تروریستی نامیدن سپاه را می‌تواند از زوایای گوناگون بررسی کرد. از یک‌سو این کار ادای دینی به اسرائیل است که به مبارزه انتخاباتی ترامپ در سال 2016 کمک کرد و از سوی دیگر راه‌حلی برای ساکت کردن دیدگاه‌هایی در داخل آمریکا است که نه‌تن‌ها ایران را حامی تروریسم نمی‌دانند بلکه آن را کشوری می‌شناسند که می‌خواهد سیاستی مستقل از آمریکا دنبال کند.

وی افزود: آمریکا در سال‌های گذشته ذهن مردم خود را درگیر فرضیه ارتباط ایران با تروریسم کرده و اکنون این فرصت برای تحکیم این تصورات است؛ بنابراین با شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی، امیدوارند بتوانند افکار عمومی را قانع کنند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین اظهار داشت: 'این تصادفی نیست که چند هفته قبل نیز انگلیس تمام حزب‌الله را یک سازمان تروریستی اعلام کرد: «وی این رفتار را همکاری بین آمریکا و انگلیس دانست که سعی دارند هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی را ساکت کند.»

پاپادوپولوس تروریستی نامیدن سپاه را زمینه‌سازی از سوی آمریکا و انگلیس برای اجرای نوعی عملیات علیه ایران ' توصیف کرد که نه لزوماً نظامی بلکه می‌تواند اجرای یک فشار علیه اقتصاد ایران باشد.

وی افزود: شاید در مدت شش ماه تا یک سال دیگر، آمریکا بتواند مردم این کشور را قانع کند که ایران حامی تروریسم است و به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد انگلیس و آمریکا در حال آماده کردن افکار عمومی داخلی برای عملیات علیه ایران هستند که می‌تواند نوعی از تحریم‌های بسیار سخت باشد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی درعین‌حال نقش فعال رسانه‌ها، نمایندگان و سفرای ایران در خارج از کشور برای دفاع از دستاورد‌های سپاه در خاورمیانه را حائز اهمیت توصیف و تصریح کرد: ایرانیان باید به رسانه‌ها رو بیاورند و این نکته را توضیح دهند که نه‌تن‌ها سپاه تروریست نیست بلکه برعکس نقش مهمی در شکست تروریسم در سوریه ایفا کرده است.

وی افزود: حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس می‌تواند از طریق مصاحبه بابی بی سی، اسکای نیوز، کانال چهار انگلیس و ... این نکته را روشن کند که ایران در سوریه از مسیحیان، روستا‌های مسیحی، کلیسا‌ها و صومعه‌ها در برابر داعش دفاع کرده است.

او تأکید کرد این روش که می‌توان تائید اسقف‌های مسیحی سوریه را نیز بر آن افزود، اثر بسیار زیادی بر روی افکار عمومی مردم انگلیس و آمریکا خواهد داشت.

پاپادوپولوس در برابر این سؤال که آینده روابط ایران و آمریکا را با توجه به‌شدت خصومت دولت ترامپ چگونه ارزیابی می‌کند گفت: تا وقتی ترامپ در کاخ سفید است امکان جنگ از سوی آمریکا علیه ایران به‌وضوح وجود دارد. این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد که هیچ‌کس در داخل کاخ سفید با ایران‌دوست نیست، چراکه تمایل دارند ایران را به زمان شاه برگردانند.

وی بابیان این مطلب که در فلسفه انتخاب بین بد و بدتر، البته از دید ایران فردی مثل باراک اوباما بهتر است توضیح داد تا وقتی ترامپ بر سرکار باشد، تنش بین ایران و آمریکا مرتب افزایش خواهد یافت. او عامل این تنش را دین ترامپ به ریاض و تل‌آویو ارزیابی کرد.

پاپادوپولوس همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ از هر چیز مرتبط با ایران متنفر است و بنابراین اکنون فرصتی تاریخی برای افراد حاضر در کاخ سفید به‌دست‌آمده که تمایل دارند دولت و انقلاب ایران را نابود کنند.

او درعین‌حال تأکید کرد که آمریکایی‌ها برای حمله به ایران مردد خواهند بود، چراکه با دیدن سرانجام جنگ تحمیلی صدام علیه ایران متوجه خواهند شد که نه‌فقط با دولت ایران که با مردم ایران در جنگ خواهند بود و این در محاسبات آن‌ها عامل مهمی است.

این تحلیل مسائل سیاسی این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که با حضور ترامپ، تنش بین ایران و آمریکا مرتب افزایش خواهد یافت و این تنش به سود رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سردبیر مجله سیاسی «پولیتیکس فرست» در مقابل سؤال دیگری درباره قدرت نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب گفت: اگر جنگ ایران و عراق را در نظر بگیرید، عراق روی کاغذ قوی‌تر بود و باید برنده می‌شد. چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی شوروی از صدام حمایت می‌کردند.

وی گفت: با این‌حال صدام از رسیدن به هدف خود بازماند و دلیل آن را جنگجو بودن مردم ایران توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایرانیان مردم مبارزی هستند و اینکه نیرو‌های نظامی ایران اکنون بسیار قوی، پرشمار و خودکفا بوده و از انگیزه بالایی برخوردار هستند خاطرنشان کرد که بعید است آمریکا بتواند درنبردی رودررو به اهداف خود برسد مگر اینکه ایران را از طریق بمباران طولانی و پیوسته و با نابود کردن همه زیرساخت‌های غیرنظامی به‌زانو درآورد.

پاپادوپولوس اظهار داشت که تصور نمی‌کند ارتش آمریکا با حمله به ایران موافق بوده و ترامپ را به چنین کاری تشویق کند، چراکه این کار هزینه‌های بسیاری برای آمریکا خواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی تعیین کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها