رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

آمریکا از نقش تاثیرگذار سپاه در منطقه عصبانی است

داود محمدی گفت: دلیل عصبانیت آمریکا از سپاه، نقش موثر این نهاد در به شکست کشاندن نقشه شوم دشمنان در منطقه است.
کد خبر: ۳۴۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 20April 2019

آمریکا از نقش تاثیرگذار سپاه در منطقه عصبانی است «داود محمدی» رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم مبانی ارزشمند دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم، ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس از اقدامات اجتناب‌ناپذیر است. در همه دنیا هم این کار شده و در کشور ما هم این کار صورت پذیرفته است. بسیاری از استان‌ها هم در این خصوص پیش‌قدم بوده‌اند و توانسته‌اند اقدامات فاخری را ثبت و ضبط کنند.

وی افزود: بنده در بازدیدی که از کشور کره شمالی داشتم باوجود آنکه آنها خیلی به مبانی دینی پایبند نیستند ولی برای کشته‌شدگان خود در جنگ با آمریکا موزه‌ای را ایجاد کرده اند که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه کره شمالی محسوی می شود و سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند. آنها تا این اندازه نسبت به کشته‌شدگان جنگی‌شان و دفاعی‌شان اهتمام دارند، بی‌تردید ما هم باید در پاسداشت مقام والای شهدا و ایثارگرانمان پیشقدم باشیم.

محمدی ادامه داد: برجستگی‌های دفاع مقدس ما بی‌بدیل بوده و چیزی شبیه یک معجزه است که یک کشور در مقابل بیش از 40 کشور با دست‌خالی آنطور ایثارگرانِ و فداکارانِ مبارزه کرده، جهاد کرده، دفاع کرده و توانسته غرور و عزت کشور را حفظ کند و با سربلندی از این دفاع مقدس بیرون بیاید.

ظرفیت همه ادارات استان باید پای­کار احداث مرکز فرهنگی دفاع­ مقدس بیایند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت همه مسئولان استان از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تصریح کرد: وظیفه ما هم که توفیق شهادت را پیدا نکردیم این است که حداقل پیگیری کنیم تا آثار این فداکاری‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، چون اگر این‌ها ثبت و ضبط نشود و بابیان معنوی و با روش‌های مختلف که می‌تواند اثربخش باشد انتقال پیدا نکند به‌مرور به‌واسطه گذر زمان به فراموشی  سپرده خواهد شد و چه‌بسا بخشی از آن قابلیت دسترسی‌اش را از دست می‌دهد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در استان قزوین ظرفیت‌های  مناسبی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان در تسریع روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دستگاه‌های مختلف به ویژه در شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید به استخدام گرفته و برای ساخت مرکز فرهنگی و دفاع مقدس هدایت شوند. باید تاکید کرد که همه ادارات استان می بایست پای­‌کار احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیایند.

محمدی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است این‌طوری نیست که وابسته به نهاد خاصی باشد؛ بر همین اساس با یک واسطه زیرمجموعه‌ی مقام معظم رهبری قرار دارد لذا همه باید بسیج شوند. این موضوع اختصاص به یک گروه، یک اداره و یک سازمان و نهاد ندارد. ما ظرفیت‌های خوبی داریم، قزوین با توجه به نزدیکی به پایتخت و با وجود هنرمندان برجسته و تأثیرگذار  در عرصه ملی و فراملی و با توجه به برخورداری از زیرساخت‌ها و بنیه‌ی مناسب در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در این رهگذر کمک کند.

وی در خصوص نقش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور اتخاذ تصمیمات و هماهنگی میان دستگاه های استانی و کشوری به جهت حمایت از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: ما به‌عنوان خادم ملت می‌توانیم از این جایگاه حُسن استفاده را کنیم و حسن استفاده‌اش به این است که یک هماهنگی و هم‌افزایی در بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کنیم.

دلیل عصبانیت آمریکا از سپاه، نقش موثر این نهاد در به شکست کشاندن نقشه شوم دشمنان است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا اظهار داشت: «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، تحریم سپاه برخلاف عرف بین‌المللی، روابط دیپلماتیک و قواعد جاری در دنیا صورت گرفته و در هیچ جای دنیا با نیروی مسلح یک کشور چنین برخوردی نمی کنند. سپاه برآمده از ملت ایران است و ملت آن را پاره تن و نور چشم خود می‌داند این‌ها را اگر بخواهند به‌عنوان نیروهای تروریستی معرفی کنند «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود».

محمدی افزود: این موضع‌گیری نشان می‌دهد که عملکرد سپاه خیلی دقیق و اثربخش بوده و آمریکایی ها در کشورهای عراق و سوریه خواب‌شان آشفته شده است. آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که حتماً داعش را در منطقه مستقر کنند و نگاهشان این بود که اسرائیلی دیگر را زیر گوش جمهوری اسلامی ایران و در کنار مرزهای ایران پدید آورند ولی با هوشیاری و حضور مستشاری سپاه، مردم بسیجی و سردار سلیمانی عزیز همه‌ی اهداف آمریکا با شکست مواجه شد و دلیل عصبانیت آمریکا از سپاه، نقش موثر این نهاد در به شکست کشاندن نقشه شوم دشمنان در منطقه است. حرکت ترامپ در تحریم سپاه بسیار نابخردانه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار