سامانه قدرتمند «اس-۵۰۰» روس در آستانه عملیاتی شدن

مقام ارشد نیروی هوا فضای روسیه از تحویل سامانه‌های جدید موشکی «اس-۵۰۰» و «اس-۳۵۰» به ارتش کشورش خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 16April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روسیه از استقرار آتی سامانه موشکی بسیار قدرتمند «اس-۵۰۰» در ارتش خود در آینده نزدیک خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام ارشد نیروی هوا فضای روسیه گفته است که ارتش کشورش به زودی تعدادی از این سامانه‌های جدید را دریافت می‌کند.

سرلشکر «یوری گرکوف» معاون نیروی هوا فضای روسیه در نشست مطبوعاتی گفت که علاوه بر سامانه قدرتمند اس-۵۰۰، سامانه «اس-۳۵۰» نیز قرار است به ارتش تحویل داده شود.

وی اظهار داشت: «هر سامانه‌ای که من عنوان کردم در نوع خود منحصر به فرد است و برای حل طیف گسترده‌ای از موارد و کسب اطمینان از حفظ قلمروی هوایی کشور طراحی شده است.»

بر اساس این گزارش، اس-۵۰۰ و اس-۳۵۰ و رادار‌های جدید آن دارای قابلیت جابجایی بالا هستند و می‌توانند در موقعیت‌های سخت به سرعت در منطقه مورد نظر مستقر شوند.

گرکوف از تغییر گسترده ساختار دفاع هوایی این کشور به نمونه اس-۴۰۰ خبر داد و افزود که در مسکو از سامانه‌های نوین استفاده می‌شود.

در حالی که مشخصات فنی اس-۵۰۰ مسکوت باقی مانده، اما بنابر گزارش‌ها این سامانه اهداف فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را هدف قرار می‌دهد. گفته می‌شود که اس-۵۰۰ قادر به ردیابی همزمان هدف بالستیک در حال حرکت با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه است. این سامانه در ناتو با نام «ترایمفاتور ۵۵ آر» شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها