خاطره سردار کوثری از فرزندان رهبر انقلاب اسلامی/ آقا گفتند: «دوست دارم از خانواده شهدا باشم»

جانشین قرارگاه ثارالله به ذکر خاطره‌ای از حضور ۲ فرزند آیت‌الله خامنه‌ای در جبهه پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند که دوست داشتم افتخار پیدا کنم و از خانواده شهدا باشم و اگر ۲ فرزندم شهید شوند، عیبی ندارد.
کد خبر: ۳۴۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ - 22April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در مراسم رونمایی از کتاب «سامان عشق» اظهار داشت: اگر روز‌ها و شب‌ها به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و اینکه چگونه بااینکه مردم چیزی در دست نداشتند بر طاغوت زمان یعنی شاه و ۲ ابرقدرت جهان پیروز شدند درحالی که جای نفس‌کشیدن برای کسی قرار نداده بودند به نتیجه معقولی نمی‌رسیم چراکه امام (ره) اتفاق رقم زدند که کسی فکرش را نمی‌کرد و این اراده خداوند بود.

وی گفت: عظمت و قدرت خداوند را ما درک نمی‌کنیم، ولی امام (ره) به آن یقین داشت لذا امام (ره) همیشه خداوند را ناظر بر خود می‌دانست به همین خاطر همیشه کلامش از خدا بود و جوانان عاشق امام (ره) شدند و اولین شهید راه انقلاب را نیز خودشان در نجف تقدیم کردند.

جانشین قرارگاه ثارالله عنوان کرد: نحوه برخورد امام (ره) با شهادت فرزند خود یعنی یقین داشتن به اینکه ما یک روز می‌آییم و روزی خواهیم رفت. ایشان درباب تشکیل انقلاب به گونه‌ای با صلابت برخورد کردند که ۹۸ درصد مردم از آن استقبال کردند.

کوثری ادامه داد: برخی از مردم دین را در اصول و فروع می‌بینند درحالی که ائمه معصومین در این راه فدا شدن در راه مکتب را به ما آموختند و اینجاست که امام (ره) همین مسیر را ادامه دادند و فرمودند: «اسلام ناب محمدی (ص)».

وی تشکیل سپاه را ابتکار امام (ره) دانست و گفت: حکومت بدون قدرت نمی‌شود درحالی که سپاه ایجاد شد، لیبرال‌ها معتقد به تشکیل گارد ملی بودند که شهید بهشتی از تشکیل سپاه دفاع کردند. فدائیان امام (ره) به معنای واقعی خودشان را در سپاه جا دادند به گونه‌ای که عمر متوسط یک پاسدار چهار ماه بود و هیچ حقوقی هم نمی‌گرفتند.

جانشین قرارگاه ثارالله تاکید کرد: با کمترین امکانات و بعضا نبود امکانات، پاسداران در برابر دشمنان و ضد انقلاب ایستادند به‌گونه‌ای که بیش از ۲ هزار تانک و نفربر از دشمن گرفتند؛ چنین اتفاقی در دنیا سابقه ندارد. برخی از نیرو‌های سپاهی و بسیجی حتی اسلحه برای ایستادن در برابر دشمن نداشتند.

کوثری شهدا را تربیت شدگان راه حضرت اباعبدالله (ع) دانست و گفت: سپاه پاسداران متعلق به کسی نیست بلکه همه مردم پاسدار و بسیجی هستند و باید این فرهنگ را در جامعه مطرح کنیم تا دیگر شاهد هیچ فسادی نباشیم.

وی به سیل جوانان انقلابی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: با آگاهی کامل می‌گویم حضرت آقا مانع حضور جوانان مشتاق مبارزه با دشمن در سوریه و عراق می‌شدند و تنها تعداد معدودی از جوانان ما اجازه دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیدا کردند چراکه ایشان معتقد به بسیج جهان اسلام بودند.

جانشین قرارگاه ثارالله تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند سوریه را بگیرند تا مانع ارتباط ما با حزب‌الله و ترویج تفکر اسلام ناب محمدی (ص) باشند. دشمن از انسان‌های آگاهی مانند جوانان ما می‌ترسد درحالی که آن‌ها سلاح‌های قدرتمندی دارند و نمی‌توانند بر این جوانان پیروز شوند.

سردار کوثری گفت: استکبار جهانی از انسان‌ها می‌ترسد و شهید سامانلو یکی از همین انسان‌هاست.

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور فرزندان رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس گفت: در زمان دفاع مقدس مصطفی و مجتبی ۲ فرزند رهبر انقلاب به جبهه آمده بودند و روزی حضرت آقا با پادگان دوکوهه تماس گرفته بودند تا از حال فرزندانشان جویا شوند. ایشان به یکی از بچه‌های ما که درحال حاضر جانباز است فرموده بودند که اگر فرزندان من شهید یا جانباز شوند عیبی ندارد، اما اسیر نشوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: سال‌ها بعد از ایشان سوال کردیم که چرا راضی به شهادت بودید، اما اسارت نه که پاسخ دادند «من در آن زمان رئیس جمهور بودم و نمی‌خواستم با اسارت فرزندانم دشمن بتواند به ما فشار بیاورد چراکه من اهل امتیاز دادن نیستم، اما دوست داشتم افتخار پیدا کنم و از خانواده شهدا باشم و اگر ۲ فرزندم شهید شوند، عیبی ندارد».

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار