بهره‌گیری از ۳ موشک ضدزره هواپایه در هوانیروز ارتش

هوانیروز ارتش با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی موفق به طراحی سه موشک جدید ضدزره شد.
کد خبر: ۳۴۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 25April 2019

بهره گیری ۳ موشک ضدزره هواپایه در هوانیروز ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، سه موشک «حیدر»، «قمر بنی هاشم (ع)» و «دهلاویه هواپایه» طراحی و ساخته شد.

موشک حیدر

این موشک، موشک هوا به زمین به صورت آتش و رها با بُرد بیش از هشت کیلومتر است و قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها به صورت نقطه‌زن با قدرت نفوذ بیش از یک متر را دارد.

موشک قمر بنی هاشم (ع)

موشک قمر بنی هاشم (ع)، موشک هوا به هوا و هوا به زمین به صورت آتش و رها با بُرد بیش از هشت کیلومتر و دارای قابلیت قفل قبل و بعد از شلیک است.
همچنین قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها را دارد و در شب نیز می‌تواند شلیک کند.

موشک دهلاویه هواپایه

این موشک، موشک هوا به زمین با هدایت لیزری و برد بیش از هشت کیلومتر و وزن پایین برای اهداف زرهی به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ یک متر و و بیست سانتی متر است.
موشک دهلاویه پیش از این، کارکرد زمین پایه داشت که اکنون به هواپایه ارتقا یافت.

این موشک‌ها اکنون در مرحله تست و آزمایشات مقدماتی قرار دارند و بزودی به صورت تولید انبوه بر روی بالگرد‌های شکاری ۲۰۹ نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها