ترکمان در گردهمایی موسسات مروج زبان فارسی

زبان فارسی، در خدمت اسلام و تشیع است /لزوم الگوبرداری از سیستم های موفق زبان آموزی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: از آنجایی که زبان فارسی، خدمتی به تشیع ، فرهنگ و تمدّن اسلام است، الگوبرداری از سیستم های موفق زبان آموزی می‌تواند عاملی مؤثر در اشاعه فرهنگ و ادبیات فارسی باشد.
کد خبر: ۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 23November 2014

زبان فارسی، در خدمت اسلام و تشیع است /لزوم الگوبرداری از سیستم های موفق زبان آموزی

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین گردهمایی یک روزه «مؤسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان» امروز ۱ آذرماه به همت بنیاد سعدی و با حضور رؤسا و نمایندگان دانشگاه ها و مؤسسات دولتی و خصوصی در محل این بنیاد برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این گرهمایی، غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه زبان فارسی قابلیت جهانی شدن خود را اثبات کرده، مطرح کرد: گسترش زبان یک کشور در خارج از مرزهای آن تابع علل و عوامل گوناگونی است و کشوری که از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حرفی برای گفتن نداشته باشد، زبانش نیز گسترش پیدا نمی کند.

وی اضافه کرد: بنیاد سعدی حدود یک سال و نیم است که به طور عملی کار خود را آغاز کرده و در پی آن است که کار آموزش زبان فارسی در خارج از کشور را به نحو علمی و تخصصی تعقیب کند.

حمایت از ترویج آموزش زبان فارسی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

در بخش دیگر از این گردهمایی، دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه این سازمان دارای ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان است، مطرح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چارچوب سیاست ها و مصوبات شورای عالی سازمان، مسئولیت تنظیم روابط فرهنگی ایران با دیگر کشورها و معرفی فرهنگ و تمدن نوین ایرانی - اسلامی را به عهده دارد.

وی با تأکید بر گسترش زبان فارسی در خارج از کشور گفت: از مهم ترین اهداف این سازمان بخش زبان فارسی نام برده می شود. بر این اساس، بنیاد سعدی جهت ایجاد هم افزایی و انسجام در فعالیت های مرتبط با این حوزه تأسیس شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها