امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

سیل اخیر به نمایشگاه رسوایی مدعیان حقوق بشر و ضد نژادپرستی تبدیل شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «قاسم متقی‌نیا» با اشاره به حضور گسترده و حرکت عظیم گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده گفت: سیل اخیر به نمایشگاه رسوایی مدعیان حقوق بشر و ضد نژادپرستی تبدیل شده‌ است.
کد خبر: ۳۴۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ - 26April 2019

سیل اخیر به نمایشگاه رسوایی مدعیان حقوق بشر و ضد نژادپرستی تبدیل شد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «قاسم  متقی‌نیا» امام جمعه موقت خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید سوگند به جان خودم که در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهی هستند یک لحظه مدارا نخواهم کرد.

وی افزود: هر ساله در ماه شعبان و برای استقبال از ماه مبارک رمضان مراسم تکریم و غبار روبی مساجد برگزار می‌شود، شرکت در این مراسم افتخار و توفیق بزرگی بوده و هم‌چنین اقدام بسیار ارزشمندی است که باید گسترش پیدا کند.

امام‌جمعه موقت خرم‌‌آباد با اشاره به سالروز عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد: این عملیات آغازی برای آزادسازی خرمشهر و هم‌چنین سالگرد شهادت شهید شیرودی و مطهری است.

وی بیان کرد: شهید شیرودی فردی بود که بیش از 40 بار مورد هدف دشمنان و بیش از 300 مرتبه در معرض شهادت قرار گرفت و هم‌چنین بالاترین ساعت پرواز را در جنگ داشت، بر همین اساس مقام معظم رهبری در مورد شهید شیرودی می‌فرماید «شیرودی اولین نظامی‌ای بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم»؛ همچنین شهید چمران می‌گوید «شهید شیرودی سایه درخشان ایران بر آسمان است.»

متقی‌نیا با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است، این قشر زحمت‌کش ستون اصلی تولید در کشور هستند  و باید با فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت و روحیه انتظار ثروت‌های بادآورده  را در جامعه تضعیف کنیم.

وی تصریح کرد: رونق تولید با حمایت از کالای ایرانی و کارگر ایرانی محقق خواهد شد، در همین راستا کارگران نیازمند آموختن فن هستند؛ نظام و دولت وظیفه دارند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را جهت مهارت‌افزایی کارگران به‌عنوان یک وظیفه ملی و حاکمیتی گسترش دهند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در رابطه با کارگران مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: باید برای کارگران مناطق سیل زده به‌عنوان  یک گروه هدف جداگانه تدابیری اندیشیده و هم‌چنین به کارگران فصلی ساختمانی  که تحت‌پوشش هیچ نهادی نیستند توجه شود.

متقی‌نیا با اشاره به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام بلندی در آغاز دهه پنجم حیات خود برداشته، سردار سلامی شخصیتی است که از فرماندهان دفاع مقدس، دارای سوابق فرماندهی دانشکده فرماندهی سپاه، قدرت تحلیل،ساده‌زیستی، فن بیان با کمک مهارت مقابله با دشمنان به خوبی می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به فرماندهان دشمنان بدهد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به سیل اخیر استان لرستان عنوان کرد: در سیل اخیر بیش از دوسوم زیرساخت‌ها و یک‌سوم روستاهای استان لرستان آسیب دیدند و در بعضی از شهرستان‌ها بالای 70 درصد زیرساخت‌ها از بین رفتند.

وی بیان کرد: سیل اخیر استان لرستان مهیب و ریشه‌کن بود ولی علیرغم خسارات زیاد حضور و حرکت به‌موقع اقشار مختلف مردم بیش از چهار هزار نفر از نیروهای نظامی، بسیج، هلال‌احمر و روحانیون و هم‌چنین گروه‌های مدافعین حرم، مردم کشورهای مختلف در مناطق سیل‌زده لرستان حضور پیدا کردند.

متقی‌نیا گفت: حضور گسترده و حرکت عظیم گروه‌های جهادی سبب شد وحدت، روحیه ایثار و فداکاری باعث امیدواری شود ولی در عین حال رسوایی برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها بود، زیرا آنها با رفتارهای تحقیرآمیز به‎صورت نمادین در رسانه‌های خود کمک‌های ناچیزی در نظر گرفتند ولی اعلام کردند همان کمک‌های ناچیز را هم نمی‌توانند به هلال‌احمر ایران تحویل بدهند، در همین راستا سیل اخیر به نمایشگاه رسوایی مدعیان حقوق بشر و ضد نژادپرستی تبدیل شده‌ است.

وی با اشاره به سالروز پیروزی مردم ویتنام علیه آمریکا تصریح کرد: دهم اردیبهشت‌ماه سالروز پیروزی مردم ویتنام در برابر آمریکاست، در جنگ آمریکا و ویتنام  رئیس‌جمهور وقت آمریکا فرمان داد 20هزارنظامی آمریکا از ویتنام خارج شوند، آن‌ها در خاطرات‌شان نوشتند در ویتنام افتضاح به‌بار آوردیم و با شعار نجات مردم این کشور انها را قتل‌عام کردیم.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ که حدود 242سال تاریخ آمریکا به اعتراف یکی از رئیس‌جمهورهای این کشور  تنها 16 سال علیه ملت‌های دیگر  نجنگیده، این در حالی است که اخیراً قانون مقابله با نظامیان ایرانی و سپاه پاسداران را تصویب می‌کنند که برهمین اساس باید به گاوهای شیرده منطقه گفت ارباب‌هایتان در طول 40 سال انقلاب اسلامی هیچ غلطی نکرده‌اند.

متقی‌نیا با اشاره به اعدام 37 نفر از مردم شیعه حجاز توسط عربستان اظهار داشت: کشور عربستان این زندانیان را بدون اینکه به آن‌ها اجازه دفاع بدهد با نقض گسترده حقوق بشر در سرزمین حجاز اعدام کرد و آمریکا نیز اعلام می‌کند به‌دلیل منافع و دلارهایی که از عربستان می‌گیرد از این اقدام آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم و سکوت کردند، اما باید بدانند خداوند متعال به ما وعده داده و آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و همه دشمنان باید بدانند که تدبیر، مکر و نیرنگ در برابر تدبیر و اراده الهی و هم‌چنین ایمان مردم ایران در تحریم‎ها و تهدیدها شکست خواهند خورد.

وی افزود: مثلت شوم غربی، عربی و عبری که باید آنها را پدر و مادر تروریست بدانیم بدانند بر اساس آیات شریفه قرآن آنان که نقشه‌های شیطانی بکشند محکوم به نقشه الهی هستند بر همین اساس خداوند به دو شرط مقاومت و تقوا بودن مکر دشمنان را به خودشان بر می‌گرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها