رحمانی فضلی:

دشمن از انجام اقدام نظامی علیه ایران هراس دارد

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن از انجام اقدامات نظامی در ایران و منطقه هراس دارد، گفت: شاید آن‌ها قدرت داشته باشند، اما توان اعمال قدرت ندارند.
کد خبر: ۳۴۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ - 28April 2019

دشمن در سال ۹۷ با عملیات روانی به دنبال بی‌ثباتی کشور بوددبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور صبح امروز در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا با بیان اینکه در سال ۹۷ با همه فراز و فرود‌هایی که مواجه بودیم، ناجا ضمن حفظ اقتدار و انجام مأموریت‌ها و وظایف خود در برقراری نظم و امنیت در سایر حوزه‌ها نیز به خوبی وارد عمل شد، اظهار داشت: دشمنان با حمایت برخی از کشور‌های منطقه و با برنامه‌ریزی و استفاده از نظام تبلیغاتی و هزینه زیاد به دنبال اجماع‌سازی علیه کشور بودند که خوشبختانه موفق نشدند.

وی افزود: دشمنان با تحلیل‌های اشتباه از اتفاقات دی ۹۶ به دنبال بی‌ثباتی امنیت در کشور بودند و تلاش زیادی در این زمینه کردند. آن‌ها با ارزیابی و تحلیل وقایع سال ۹۶ و با عملیات روانی گسترده بنا داشتند در سال ۹۷ با شدت و حجم وسیع اعتراضات فراوانی را ساماندهی کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: دشمنان در سال ۹۷ با اِعمال تحریم‌ها در حوزه بانکی و اقتصادی تلاش داشتند شرایط کشور را نامطلوب جلوه دهند و ما در سال گذشته در حوزه اقتصادی با تمامی فشار‌ها و نوسانات قیمت‌ها به خوبی استقامت کردیم و توانستیم بار دیگر عزم و اراده خود را در برابر مشکلات نشان دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه ارز و مقابله با قاچاق ارز با درایت و فهم مسئله توانست به خوبی موضوعات را ساماندهی کند.

وی گفت: دشمنان در سال گذشته به دنبال این بودند که با استفاده از روزنه مرز‌ها، کالا‌های اساسی را به صورت قاچاق وارد کشور کنند و به اقتصاد ضربه بزنند؛ اما نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی، مقتدرانه با آن‌ها برخورد کردند.

وزیر کشور افزود: دشمنان در سال ۹۷ قصد داشتند که با سوءاستفاده از موضوع اقلیت‌ها، برخی استان‌ها را نیز ناامن کنند، اما در سال گذشته ما کمترین مورد ناامنی را در بین اقلیت‌ها داشتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان به صراحت اعلام کردند که ایران جشن ۴۰ سالگی خود را نخواهد گرفت و تلاش کردند که مردم را مأیوس و ناامید کنند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تبلیغات دشمنان، مردم مصمم‌تر و پرشورتر در میدان حضور یافتند.

وی با اشاره به دستاوردهای منطقه‌ای ایران گفت‌: ایران در سال ۹۷ به توفیقات زیادی دست یافت و با همکاری مردم و کشور‌های منطقه، با استکبار جهانی و رژیم صهونیستی مقابله کرد. استکبار جهانی، عربستان و رژیم صهیونیستی با کمک‌ها مستمر از داعش به دنبال ناامنی در منطقه بودند که به این هدف دست پیدا نکردند.

وزیر کشور با بیان اینکه آمریکا عربستان و رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کردند که تمامی برنامه‌های آن‌ها در منطقه برای مقابله با ایران است، افزود: ایران محور وحدت و انسجام در منطقه شد و دشمنان با وجود توطئه‌های خود، پیاپی شکست خوردند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش آمریکا و نظام سلطه رسانه‌ای و بهره‌گیری از پول کشور‌های مرتجع منطقه ازجمله عربستان، اجماع جهانی علیه ایران ایجاد نشد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور و تحریم نفتی ایران گفت: دشمن به دنبال این است که ایران کمترین میزان درآمد نفتی را داشته باشد.

وزیر کشور افزود: امروز دشمنان با تمسک به سلطنت‌طلبان و منافقین به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و فکر می‌کنند که به این هدف خود خواهند رسید. سال گذشته دشمنان در سه مورد با هزینه‌های سنگین، منافقین را علیه ایران جمع کردند، اما موفق نشدند؛ چرا که منافقین هیچ جایگاه و پایگاهی در ایران ندارند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: دشمن از انجام اقدامات نظامی در ایران و منطقه هراس دارد. شاید آن‌ها قدرت داشته باشند، اما توان اعمال قدرت ندارند. آن‌ها می‌دانند که پس از شروع درگیری، تعیین جغرافیای جنگ، دیگر دست آن‌ها نیست و اگر شروع جنگ با آن‌ها باشد، پایانش با آن‌ها نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران صلح‌جو و نجیب هستند، افزود: مردم ما تا جایی که به منافع ملی آن‌ها خدشه وارد نشود، صبر می‌کنند و زمانی که به آن‌ها بی احترامی شود، پاسخ دشمن را در هر سطحی که باشد، خواهند داد.

وزیر کشور با اشاره به جایگاه منطقه‌ای ایران گفت: ما در منطقه بودیم، هستیم و خواهیم بود. دشمنان میهمانان ناخوانده هستند و بدانند که اگر در منطقه حرکتی انجام دهند، سیلی به راه خواهد افتاد که موجب از بین رفتن آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها