سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-۶۷/ سردار علی‌محمد نائینی:

تولیدات مرکز اسناد در گام دوم ۱۰۰ برابر می‌شود

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه گفت: در گام دوم محصولات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ - 01May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از تازه‌های نشر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، سردار جواد جباری معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در این مراسم طی سخنانی انتشار آثار این مجموعه را حاصل اهتمام مجموعه‌ای از فعالان دانست و اظهار داشت: عنصر اصلی انقلاب اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی است که عنصر بقاء و پایداری انقلاب بوده است. انقلاب ما صرفاً یک انقلاب سیاسی نبود بلکه یک انقلاب همه جانبه است که در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین بوده و مهم‌ترین میدان که جوهر انقلاب در آن ظهور و بروز پیدا کرد، دفاع مقدس است. دفاع مقدس نیز امتداد انقلاب و انقلاب نیز امتداد عاشورا بود.

وی گفت: فرهنگی در مردم ما شکل گرفت که انجام حرکت‌های بزرگ توسط جوانان را دربرداشت. رهبر انقلاب در مطالبه‌ای فرمودند: کار‌های موجود ۱۰۰ برابر شود و این یک اراده و کار نهضتی و جهادی لازم دارد. فرمودند: اگر این کار رخ دهد؛ نقشه استکبار به هم خواهد خورد. دفاع مقدس معادله قدرت را به هم ریخت. در جایی دیگر فرمودند: در انتقال معارف دفاع مقدس جا دارد بیش از سه قرن کار کنیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی زمانی موفق خواهد داشت که رویکرد تمدنی داشته باشد. از منظر مقام معظم رهبری درون‌مایه تمدن‌سازی همین دفاع مقدس است؛ و این یک هدف اساسی است. در بیانیه گام دوم حضرت آقا سه هدف مشخص را تصریح دارند. هدف اول خودسازی و توجه به بعد معنوی حرکت؛ هدف دوم جامعه‌پردازی یعنی توسعه ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه و هدف سوم تمدن‌سازی است. ظرفیت دفاع مقدس به عنوان ارزشمند‌ترین میراث انقلاب اسلامی برای تحقق هرسه هدف. در گام اول انقلاب این بیانیه تاکید دارد که هرگاه عدم توفیق داشته‌ایم بخاطر عدم وجود تفکر انقلابی و جهادی بوده است.

در گام دوم محصولات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داشت

نائینی ۱۰۰ برابر شدن محصولات را جهت‌گیری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گام دوم انقلاب دانست و افزود: از سال گذشته که حضرت آقا بیانیه گام دوم را مطرح فرمودند، تلاش‌های زیادی را شروع کردیم و جلسات زیادی برگزار کرده و برنامه بسیار خوبی تدوین کردیم تا در یک افق ۱۰ ساله بتوانیم رسالتمان را بتوانیم انجام دهیم. توسعه چشم‌گیر آثار یک هدف جدی است. هدف در مرکز، کار نهضتی و ۱۰۰ برابر شدن محصولات در ابعاد مختلف است.

وی تاکید کرد: در‌های این مرکز به عنوان مرکز اسنادی بی‌نظیر با آثار منحصربه‌فرد به روی تمام نویسندگان و محققان باز است. آن چیزی که در اختیار ماست، ثروت ملی است. همه مستندسازان، پژوهشگران، مالفین و محققین از این اسناد می‌توانند استفاده کنند. آن چه که تاکنون تولید کرده‌ایم، آثار دقیق و پژوهشی است. در دو سال اخیر آثار ما ارتقاء پیدا کرده و ما در عرصه‌های جدید نیز ورود پیدا کرده‌ایم و در هشت سال دفاع مقدس نیز متوقف نشده‌ایم لذا در عرصه مقاومت، حوادث بعد از جنگ روزشمار‌های مرکز را توسعه دادیم لذا ورود به عرصه‌های جدید یک راهبرد بوده است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه به انتشار ۳۶ عنوان کتاب جدید اشاره کرد و گفت: ۲۱ عنوان از این آثار امروز رونمایی خواهد شد. پنج اطلس جنگ شامل جنگ‌های شهر‌ی و اطلس لشکر‌های هفت، ۱۷، ۲۵ و ۳۱ سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس است که کار پژوهشی دقیق و مستندی است که رونمایی می‌شود. چهار روزشمار جدید از دهه اول انقلاب رونمایی می‌شود. این روزشمار‌ها یک کار دقیق پژوهشی مبتنی بر اسناد اختصاصی مرکز است. برای دهه اول انقلاب ۷۰ مجلد پیش‌بینی شده و برای سه دهه بعد از دفاع مقدس نیز همچنان تدوین شده که در آینده آماده خواهد شد.

نائینی ادامه داد: پنج جلد خاطرات شفاهی محسن رضایی، تاریخ شفاهی احمد غلامپور، دو جلد خاطرات حسین اعلایی، جلد اول خاطرات مرتضی قربانی، خاطرات حجت‌الاسلام بشر دوست، تاریخ شفاهی سردار رستگارپناه و سردار رودکی و شهید احمد غلامی تحت عنوان «از ری تا شام» امروز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار