سردار نقدی در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی:

توان ساخت هرگونه سلاحی را داریم/ علی‌رغم تحریم‌ها بیشترین پیشرفت را در صنعت دفاعی داشته‌ایم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: علی‌رغم اینکه بیشتر تحریم‌ها علیه بخش دفاعی کشورمان اعمال شده، اما به‌واسطه اتکا به توانمندی‌های داخلی، نسبت به سایر بخش‌ها خودکفا هستیم.
کد خبر: ۳۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸ - 24November 2014

توان ساخت هرگونه سلاحی را داریم/ علی‌رغم تحریم‌ها بیشترین پیشرفت را در صنعت دفاعی داشته‌ایم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش طلایهداران اقتصاد مقاومتی و محرومیتزدایی و آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی با عنوان "شکوه هجرت" که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به این مطلب افزود: اکنون هر سفارشی که نیروهای مسلح کشورمان برای ساخت سلاح بدهند را میتوانیم در داخل تولید کنیم.

نقدی ادامه داد: در عرصه دفاعی به لحاظ آن که کشورهای تولیدکننده اسلحه و مهمات محدود هستند و تولیدات آنها به راحتی قابل کنترل است، بیشترین تحریمها را در بخش صنعت دفاعی کشورمان اعمال کردهاند؛ در صورتی که ما در داخل طی این سالها توانستیم با کمترین هزینه نسبت به هزینهای که در بخش خودروسازی و پتروشیمی شده، خودکفایی را در بخش صنعت دفاعی بدست آوریم، اما در سایر بخشها به دلیل اینکه به خودباوری نرسیدهایم و چشم به خارج از مرزها داریم این توفیق را به دست نیاوردهایم.

وی با اشاره به اثر روانی تحریمهای اعمال شده علیه کشورمان بر روی برخی مسئولان گفت: برخی افراد به واسطه احساس ضعفی که در این حوزه نشان دادهاند، عنوان کردهاند ما در شعب ابیطالب قرار داریم؛ اما تحریمها 30 سال اثر نکرد و 30 سال دیگر هم اثر نخواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، ادامه داد: باختن روحیه در برخی مردم بهانهای شد برای مسئولان که برای تامین اقلام مورد نیاز کشور چشم به خارج از مرزها داشته باشند؛ به همین خاطر اولین انتظارمان از مسئولان این است که به روحیه خودباوری که در گذشته داشتیم بازگردند.

سردار نقدی در خصوص بازتاب فعالیتهای بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کرد: روز اولی که بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شد برخی مسئولان و حتی افرادی در داخل بسیج لبخندهای معنیداری میزدند که "اقتصاد مقاومتی بسیج جوابگو نیست"، اما وقتی نتایج اولیه فعالیتهای اقتصاد مقاومتی بسیج مشخص شد، نظرات و نگاهها نیز متفاوت شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه 12 میلیارد دلار واردات مواد غذایی داریم، بیان داشت: این اقتصاد مقاومتی حجتی است که میتوان با این روش مایحتاج کشور را در داخل تولید کرد.

وی با بیان این مطلب که حضور بسیجیان در تولید اقلام اقتصاد مقاومتی ثابت کرد که با این روش میتوان در داخل کشور مواد مورد نیاز را تامین کرد، گفت: اگر غیرت داشته باشیم نیازی به تولیدکنندگان خارجی نداریم که به بهانههای مختلف بخواهند ما را تحریم کنند؛ در واقع چنانچه بتوانیم با الگوگیری از فعالیت بسیج در غرفه اقتصاد مقاومتی، تولیدات آن را در داخل افزایش دهیم آن زمان میتوانیم با بستن شیرهای نفت، آنها را تحریم کنیم؛ در چنین شرایطی این که آنها تحریم کنند یا نکنند دیگر برای ما مهم نخواهد بود.

سردار نقدی با بیان اینکه ما میراثداران شهیدانی چون همت، باکری، خرازی و مرحمت بالازاده هستیم، عنوان کرد: مسئولان از ظرفیت عظیم مردمی باید نهایت استفاده را ببرند، که اگر این امر محقق شود ما میتوانیم فتحالمبینهای دیگری را در عرصه اقتصادی داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بیان کرد: اگر هر ایرانی احساس کند در تولید نقشی ندارد باعث سرشکستگی میشود؛ به عبارت دیگر چنانچه هر ایرانی احساس کند چشمش باید به دیگران باشد احساس عزت نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: افتخار باید در تولید باشد و میشود به جای این همه تمرکز بر مذاکرات، تمرکز را به سمت کارگاههای تولیدی ببریم و آنها را به نمایش درآوریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر قرار باشد ولی امر، "عزم ملی" و "مدیریت جهادی" را مطرح کند و ما هم کارهای خودمان را انجام دهیم، پس چرا این نامگذاریها و سخنان از سوی ایشان مطرح میشود.

سردار نقدی افزود: اگر از ظرفیت مردم استفاده کنیم نیازی به وارد کردن 300 هزار تن کره و 600 هزار تن کود شیمیایی نداریم؛ اشکال و اشتباهی که مسئولان مرتکب شدند و گفتند در شعب ابیطالب هستیم میتواند با تکیه بر ظرفیتهای داخلی و خودباوری، به خودکفایی رسید.

وی با تاکید بر اینکه در تولید و فروش محصولات به اقتصاد مقاومتی میتوان از ظرفیت بسیج اصناف استفاده کرد، یادآور شد: امیدواریم کسانی که به اقتصاد درونزا توجه ندارند و چشم به نتیجه مذاکرات هستهای دوختهاند به اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان عنوان کرد: بهمنظور تامین بخشی از نیازهای مالی بسیجیان در زمینه اقلام اقتصاد مقاومتی، صندوقهای قرضالحسنهای در تمام پایگاههای بسیج راهاندازی خواهد شد تا گروههای اقتصاد مقاومتی بسیج بتوانند از تسهیلات آن بهرهمند شوند.

انتهای پیام/ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار