سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-۹۱/ سردار عامری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حرکت به سمت جهانی‎سازی ادبیات دفاع مقدس رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه‌های کلان ادبیات دفاع مقدس، رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حرکت به سمت جهانی‌سازی ادبیات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ - 04May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ داود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

سردار عامری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ضمن تشریح فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: راهبردها و اهداف عالیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی سال‌های اخیر حرکت به سمت تولیدات کمی و کیفی مرتبط با دفاع مقدس در حوزه‌های خاطره، داستان، رمان و کودک بوده است که در حوزه خاطره برخی از آثار بنیاد از چاپ دهم گذشته است که برای نمونه می‌توان به «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» به قلم حمید حسام اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه‌های کلان ادبیات دفاع مقدس، رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حرکت به سمت جهانی‌سازی ادبیات دفاع مقدس است که نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس به زبان‌های خارجی، تولید کتاب‌های کودک در قالب تصویرسازی داستانک‌ها از جمله رویکردهاست.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سه حوزه ادبیات پژوهشی، تاریخ شفاهی بزرگان دفاع مقدس و خاطرات سربازان دوران دفاع مقدس توانسته تولید آثار را از لحاظ کمی به عدد یک هزار نزدیک کند و این رویکرد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار