سردار عراقی‌زاده تأکید کرد؛

لزوم آمادگی برای مقابله با سلاح‌های ترکیبی

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در آینده چنانچه جنگی روی دهد، سلاح‌های ترکیبی و جدیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین جهت باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ - 04May 2019

لزوم آمادگی برای مقابله با سلاح‌های ترکیبیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در پنجمین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری اظهار داشت: شرایط بهداری رزم با کار در مراکز بیمارستانی بسیار متفاوت است؛ زیرا در بهداری رزمی باید فعالیت درمانی و مراقبتی تحت شرایط اضطرار صورت گیرد؛ پس فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، باید بتواند خود را با شرایط مورد اشاره تطبیق دهد.

وی افزود: امروز فعالیت در حوزه داروسازی نظامی در مجموعه نیرو‌های مسلح با ۷۰ درصد ظرفیت ممکن صورت می‌گیرد، اما اگر ورودی‌های جدیدی در این حوزه نداشته باشیم، درصد مورد اشاره کاهش خواهد یافت.

سردار عراقی زاده ادامه داد: موضوعی که در بخش آموزش و توسعه داروسازی نظامی باید به آن توجه کنیم، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها و تداخل‌های دارویی است؛ زیرا این موارد باعث شده است که مقاومت دارویی در بیماران ایجاد شود؛ لذا داروسازی به عنوان تخصص میان‌رشته‌ای می‌تواند در این موضوع کمک کند تا مصرف بی رویه دارویی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر، تولید دارو‌های خاص جنگ‌های نوین است؛ هرچند در گذشته کاربرد سلاح‌های شیمیایی را در دفاع مقدس تجربه کردیم، اما در آینده چنانچه جنگی روی دهد، سلاح‌های ترکیبی و جدیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین جهت باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: دانشکده داروسازی در حال تقویت است و نیرو‌های مسلح می‌توانند از فارغ‌التحصیلان این رشته بهره‌مند شوند. همچنین اولین گروه از دانشجویان این رشته سال ۹۹ فارغ‌التحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار