مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

تبیین وضعیت جامعه توسط نخبگان علمی/ سازمان تبلیغات «بیانیه گام دوم» را تبیین قرآنی می‌کند

حجت‌الاسلام سهرابی به تبیین قرآنی بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: دعوت از نخبگان علمی کشور در «پویش تبلیغی گفتمانی بهار انقلاب قرآنی» برای صحبت کردن با مردم برای گزارش فضای جامعه برای حرکت، از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است.
کد خبر: ۳۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ - 04May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین نشست خبری حجت‌الاسلام سهرابی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با موضوع «پویش تبلیغی بهار انقلاب قرآنی» و کار ویژه سازمان تبلیغات با محوریت گام دوم ویژه ماه مبارک رمضان صبح امروز (شنبه 14 اردیبهشت) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه رمضان، اظهار داشت: ما ماه رمضان را به روزه می‌شناسیم درحالیکه خداوند آن را ماه قرآن می‌داند. با استناد به سوره قدر در این ماه، قرآن باری دیگر بر قلب امام عصر (عج) و کسانی که آمادگی دارند، نازل می‌شود.

وی برجسته کردن قرآن و توجه به آن را از جمله برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: رویکرد ما در توجه به قرآن است. رهبر معظم انقلاب نیز در مطالبه‌ای فرمودند: «تبلیغ باید گفتمان‌ساز باشد» یعنی مردم درباره مسائل، یک برداشت و گرایش داشته باشند. دستگاه تبلیغی باید در راستای همین معرفت و تبلیغ دینی باشد.

تبیین وضعیت جامعه توسط نخبگان علمی/ سازمان تبلیغات «بیانیه گام دوم» را تبیین قرآنی می‌کند

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با طرح اینکه تصور جامعه نسبت به آینده چیست، افزود: وقتی اول فروردین رهبر جامعه اسلامی می‌فرمایند «سال ۹۸ سال گشایش‌ها و فرصت‌ها و نعمت‌های جدید برای ملت ایران است» تعبیر ایشان این است که ما گردنه‌های سخت‌تر را پشت سرگذاشته‌ایم و انقلاب به مراحل آسان رسیده لذا پشتوانه این نوع نگاه باید برای مردم تبیین شود چراکه در بیانیه گام دوم فرمودند: «نباید امید واهی داشته باشیم».

سهرابی بر تبیین معارف اولیا الهی تاکید کرد و ادامه داد: سرلوحه کار ما تبلیغ گفتمان‌ساز و جریان‌ساز است تا در قدم بعدی از این گفتمان واحد به عنوان یک جریان واحد به مقاومت پرامید برسیم.

وی درباره محتوای تولید شده در پویش تبلیغی گفتمان بهار انقلاب قرآنی خاطرنشان کرد: نگاه دوباره به قرآن و جایگاه آن در زندگی، نظام محاسبه به معنی برای اینکه امروز ملت ایران در چه جایگاهی است را باید بتوانیم برای مردم تبیین کنیم. جنگ تصویر‌ها چیزی است که ما امروز در آن قرار داریم؛ دشمن از این طریق محاسبات ما را شکل می‌دهد. قرآن امروز برای جنگ تصویر‌ها و روایت‌ها چه راهکاری دارد، این باید برای مردم ترسیم شود.

تبیین وضعیت جامعه توسط نخبگان علمی/ سازمان تبلیغات «بیانیه گام دوم» را تبیین قرآنی می‌کند

این مقام مسوول در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: منافقین از سرفصل‌هایی است که باید از آن با مردم صحبت کنیم. جوانگرایی یک فرهنگ قرآنی است که باید بازخوانی و یادآوری شود. بحث قوم برگزیده براساس روایات که مردم ایران هستند ویژگی‌ها و وظایفی تاریخی دارند که باید برای آن‌ها تبیین شود. در این پویش نشان می‌دهیم مردم ایران قوم برگزیده هستند.

سهرابی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه تبیین بیانیه گام دوم به زبان قرآنی را برعهده خود می‌داند. در این راستا جلساتی با مداحان، نخبگان و روحانیون انجام شده تا محتوای متفاوتی تولید شود. در این پویش با یک محتوای گفتمانی که توسط طلبه‌ها تولید شده که برای اقشار تاثیرگذار توزیع می‌شود.

وی گفت: تولیدات ما درباره بیانیه گام دوم درحال بحث و گفتگو توسط طلبه‌ها است تا با بهترین قالب ارائه شود. روحانیون طرح هجرت، طرح امین و سایر طرح‌ها به صورت سنتی در فرایند تولید، ارائه و توزیع محتوا فعالیت خواهد داشت. در فضای رسانه نیز برنامه‌هایی را در رسانه ملی، رادیو و تلویزیون به عرضه محتوا‌ها خواهند پرداخت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از اقشار مختلف برای این پویش دعوت به همکاری کرده‌ایم. دانشجویان تحصیل کرده در فضای معارف انقلابی و سایر اقشار دیگر ما را همراهی می‌کنند. دعوت از نخبگان علمی کشور در این پویش جهت صحبت کردن با مردم برای گزارش دادن درباره فضای جامعه برای حرکت از جمله برنامه‌های این پویش است.

تبیین وضعیت جامعه توسط نخبگان علمی/ سازمان تبلیغات «بیانیه گام دوم» را تبیین قرآنی می‌کند

سهرابی ادامه داد: این پویش به کمک طلبه‌های «حوزه علمیه مشکات» که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌هایی هستند و پس از انجام تحصیلات دانشگاهی وارد حوزه شده‌اند برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از پوستر پویش «بهار انقلاب قرآنی» تبیین گام‌های انقلاب اسلامی به کمک کتاب مبین رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها