اهمیت نماز در وصیت‌نامه شهدای لرستان

وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. در لابه‌لای خطوط این وصیت‌نامه‌ها سفارش به خواندن نماز بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۳۴۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 06May 2019

نماز در وصیت نامه شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، وصیت‌نامه های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. در لابه لای خطوط این وصیت‌نامه ها سفارش به خواندن نماز بارها تکرار شده است.

بدین منظور برخی از وصیت‌نامه های گهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با نماز بود گلچین کرده و در ذیل آوردیم:

شهید محمد حسین صوفی زاده

حتماً نماز بخوانید و از بچه های کوچکتر بخواهید که نماز بخوانند چرا که نماز سدی است در مقابل وسوسه های شیطان.

شهید اصغر قیاسی

در اجرای فرایض دینی مخصوصاً نماز کوشا باشید که نماز انسان را از زندگی مادی به سوی خدا رهسپار می‌نماید و نماز است که انسان را خداگونه بار می‌آورد.

شهید احمد گلابی

تنها خواهشی که از شما دارم این است که به نماز اهمیت بدهید که همه جنگ و ستیز و گرفتاری های ما برای همین نماز است. هیچ ملتی به سعادت دنیوی و اخروی  نمی‌رسد مگر با خواندن نماز، اگر عده‌ای از مسلمین نماز را ترک کنند، از کفار بدترند چون امام می‌فرماید: «تمام فسادها از بی نمازی است».

شهید ابراهیم اکبری

نماز را در اول وقت بخوانید که از ثواب آن بهرمند شوید، واجبات را انجام دهید و ترک محرمات نمایید، بیایید کمی با اخلاص و نیتهای پاک کار کنیم که زمینه برای ظهور حضرت  مهدی(عج) مهیا گردد.

شهید توکل محبی نژاد

نماز اول وقت بخوانید زیرا که نماز پایه و ستون دین است و عامل جلوگیری انسان از فحشا و فساد می‌باشد.

شهید رضا باجلان

از خانواده عزیزم می‌خواهم  که همیشه راه خدا را پیگیری کنند و از خواهرهایم و دامادهایم می‌خواهم که نمازشان را فراموش نکنند و همچون کسانی باشند که جانشان را در راه دین و اسلام و خاک و وطن نثار کردند.

شهید فرهاد بختیاری

فرزندانتان را به نماز خواندن تشویق کنید، چون نماز است که انسان را از کارهای زشت باز می‌دارد و انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند پس اگر فرزندان شما از اول نماز بخوانند به کارهای زشت رو نمی‌آورند.

شهید حبیب باقریانی

همیشه نماز خود را بخوانید، با خلوص نیت روزه بگیرید، خمس و زکات بدهید، امر به معروف و نهی از منکر بنمایید و از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنید چرا که حجاب شما از خون ما رنگین تر است.

شهید رضا فلک الدین

هیچ موقع نماز و روزه و سایر امورات را ترک نکنید چون همانگونه که می‌دانید نماز مانندستون دین است و هر گاه این ستون فرو ریزد دیگر معروف، واویلا خواهد بود و راه نجات دیگری نیست.

شهید غلامعلی توکلی

تو ای مادر، خشمت را در مشت‌هایت گره کن و بر سینه دشمنان اسلام  و دشمنان  انقلاب اسلامی ایران بکوب. تو احکام اسلام را بجا آر. نمازت را بخوان، در مقابل دشمنان امام خمینی (ره) بایست و خدا را شکرگزار باش. شما برادران و  خواهران، تمام احکام اسلام را بجا آورید در مقابل دشمنان اسلام و انقلابمان بایستید.

شهید عبدالحسین خیری گاویار

پدرم، به شما وصیت می‌کنم که نماز را به برادر کوچکم یاد بده به او بگو که نماز را بجا آورد و همچنین به خواهرانم توصیه می‌کنم که نماز را بخوانید و مثل حضرت زینب (س) با حجاب باشید و همچنین به مادرم سفارش می‌کنم که برای قربانی شد من هیچ وقت گریه نکنید و لباس سیاه برایم نپوشید و اگر هم گریه کردی و لباس سیاه پوشیدید به یاد زینب (س) در صحرای کربلا بی‌فتید و برای آنها گریه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها