توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان را به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر تشریح کرد.
کد خبر: ۳۴۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ - 08May 2019

تشریح برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر

سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «بیت المقدس» در دوره جنگ ایران و عراق بود که در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر بازتاب جهانی داشت، افزود: عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود.

سرهنگ ناصرپور با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است، به تشریح برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر پرداخت و گفت: از جمله برنامه های پیش بینی شده  در روز سوم خرداد ماه سالجاری در لرستان، افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان انتقال ارزشهای برآمده از دوران دفاع مقدس را با زبان شعر و داستان، باعث تأثیر گذاری بیشتر این مفاهیم، دانست و بیان کرد: برگزاری کارگاه شعر و مبانی ادبیات پایداری از جمله برنامه های  سوم خرداد در لرستان است.

وی از رونمایی از چهل عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس همزمان با افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان خبر داد و تصریح کرد: نوشتن خاطرات رزمندگان و زندگینامه شهدا باعث ماندگاری و انتقال آنها به نسل های آینده می‌شود.

سرهنگ ناصرپور با بیان اینکه بر پایی نمایشگاه عکس خیابانی از جمله برنامه های ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در سوم خرداد امسال است، خاطر نشان کرد: در دوران مبارزات انقلابی و در دوران جنگ تحمیلی عکاسان متعهد صحنه هایی را ثبت و ضبط کردند که هر کدام از آنها هزاران حرف برای گفتن دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه سخنرانی اساتید درس دفاع مقدس در دانشگاهها و مساجد از جمله برنامه های پیش بینی شده در روز سوم خرداد در لرستان است، اظهار داشت: انتقال مفاهیم و ارزشهای دوران جنگ تحمیلی با استفاده از کلیپ،  فیلم های کوتاه و بیان خاطرات توسط فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت که خود شاهد صحنه های ناب  ایثار و از خود گذشتگی همرزمانشان بوده اند،  باعث جذب دانشجویان به کلاس درس دفاع مقدس می‌شود.

وی با  اشاره به اینکه اگر چه سیل اخیر در چند شهر کشور، خسارتهایی را به بار آورد ولی باعث اتحاد، همدلی  بیش از پیش ملت ایران شد، گفت: سرکشی به خانواده های ایثارگر آسیب دیده ازسیل جزء برنامه های ما به مناسبت آزادی خرمشهر است.

سرهنگ ناصرپور مصاحبه با فرماندهان لرستانی عملیات‌های «بیت المقدس» و «حاج عمران»، سرکشی به خانواده های معظم شهدا را از دیگر برنامه های سوم خرداد در لرستان برشمرد و ادامه داد:  زنان بعنوان نیمی از جامعه همواره با حضور در صحنه و پشتیبانی از همسران، برادران و فرزندان خود نقش مهمی در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها دارند و در همین راستا به مناسبت سوم خرداد از چند تن از زنان ایثار گر فعال ستاد پشتیبانی جنگ لرستان تجلیل به عمل می‌آید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی  برای معرفی شهدا و عملیات‌ها استفاده کرد، افزود: از جمله برنامه های ما در سوم خرداد رونمایی از 10 اپلیکیشن عملیات‌ها و شهدای شاخص  لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار