دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با خانواده شهید «عیسی‌زائی»+ تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با خانواده شهید «حسن عیسیی‌­زائی» از شهدای اهل سنت سرخس دیدار کرد.
کد خبر: ۳۴۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ - 09May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در منزل شهید «حسن عیسیی‌زائی» از شهدای اهل سنت شهرستان «سرخس»، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: انقلاب اسلامی و مردم کشورمان مدیون خانواده شهدا هستند و آحاد جامعه وظیفه دارند تا از انجام هر خدمتی به این عزیزان دریغ نکنند.

وی در ادامه، 32 سال صبر توأم با انتظار خانواده شهید «عیسی­‌زائی» را در قبال بازگشت پیکر این شهید، نوعی جهاد دانست و خاطرنشان کرد: مسئوولیت همه مردم در قبال شهدا زیاد است. خانواده شهدا به جهت حفظ حرمت شهیدان مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند. حرمت شهید را باید در مرحله اول خانواده شهید و در ادامه جامعه و همرزمان او حفظ کنند.

این مسئول با بیان اینکه الحمدلله خانواده شهید «عیسی­‌زائی» موفق هستند، اضافه کرد: باید مراقب جوانانی که جزئی از خانواده شهدا هستند و در محیط­‌های آموزشی مثل مدارس و دانشگاه حضور دارند، بود. دشمن دائماً به دنبال آن است تا از خود صاحبان انقلاب بر علیه انقلاب یارگیری کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن در اجرای این توطئه با مستمسک قرار دادن مباحث قومیتی، مذهبی و صنفی به دنبال ایجاد فاصله بین اقشار مختلف است.

وی خانواده شهید عیسی‌زائی را توصیه به مراقبت در قبال توطئه دشمنان کرد و افزود: با توجه به اینکه شهید «حسن عیسی‌زائی» از شهدای اهل سنت است باید مراقب بود که دشمنان از این طریق به دنبال ایجاد فاصله بین خانواده شهید و نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشند. در جامعه اسلامی ما شیعه و سنی با هم برادر هستند.

یوسفعلی­‌زاده تأکید کرد: برای ما شهید شیعه و سنی و یا خانواده آنها هیچ فرقی ندارند. ما مدیون خون همه شهدا هستیم. شهدا به واسطه خونی که در راه حفظ اسلام و انقلاب دادند سهامدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، بر همین اساس کسی حق ندارد با مرزبندی­‌های مذهبی و یا قومیتی شهدا را تفکیک کند.

همسر شهید «عیسی­‌زائی» نیز در این دیدار با بیان اینکه در طول مدت 32 سال شهادت حسن، هیچ تفاوتی را بین خود و خانواده شهدای شیعه شاهد نبودم، گفت: از این بابت که بعد از 32 سال چشم انتظاری، پیکر شهید «عیسی­‌زائی» کشف و به خانواده تحویل شد، تشکر می‌­کنم. بازگشت پیکر شهید باعث شد تا هر شب جمعه بر مزار شهید حاضر شوم و کسانی که در جریان تفحص پیکر او را به ایران اسلامی بازگرداندند، دعا کنم.

«حسن عیسی‌­زائی» فرزند «رستم» جمعی لشکر «88 زاهدان» از شهدای اهل سنت، در دوم اردیبهشت­‌ماه 1343 متولد شد و در دی­‌ماه سال 1365 در عملیات «کربلای 6» در منطقه «سومار» به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید والامقام در جریان تفحص، توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه «سومار» کشف و در دی­‌ماه سال گذشته همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان «سرخس» تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها