جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

آمادگی بسیج برای ساخت ۲۰ هزار خانه در مناطق سیل‌زده

سردار «سپهر» جانشین سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی بسیج برای ساخت ۲۰ هزار خانه در مناطق سیل‌زده خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 10May 2019

استقرار 500 گردان بسیج در مناطق حادثه خیز در انتظار تصمیم مجلس/ آمادگی بسیج برای ساخت ۲۰ هزار خانه در مناطق سیل زدهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری حضور یافت و ضمن تشریح آخرین وضعیت سیل در استان ها گفت: بسیج آماده ساخت خانه ها می باشد.

وی در پاسخ به اظهارات مهدیان، معاون بنیاد مسکن مبنی بر تأمین اعتبارات اجاره بهای مستأجرین در مناطق سیل زده افزود: اکنون در لرستان خانه اجاره ای وجود ندارد و یا به اندازه بسیار ناچیز است و استقرار مردم در چادر نیز مشکلات موقت آنها حل نخواهد شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: طبق توافقی که با بنیاد مسکن داشتیم بسیج آماده ساخت ۲۰ هزار مسکن توسط گروه های جهادی بسیج می باشد.

سردار سپهر ضمن فرمان مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی به مناطق سیل زده گفت: ما به پشتوانه ۷۵ هزار مسجد در کشور و پایگاه های بسبج آماده جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی ۲۰ هزار مسکن جهت کمک به دولت به همت گروه های جهادی هستیم.

وی در ادامه افزود: اگر بستر و ساز و کار ساخت منازل زودتر مشخص شود؛ گروه های جهادی به ساخت منازل در مناطق سیل زده ادامه می دهد.

جانشین ریاست سازمان بسیج با اشاره به اقدامات امیدبخش سازمان بسیج و ارگانهای نظامی به مناطق سیل زده عنوان کرد:
حجم زیادی از گروه های جهادی در لرستان مستقر هستند اما نگرانی اصلی ما از کمبود منازل استیجاری برای مردم است.
وی افزود: در همین راستا سازمان بسیج توافقی با بنیاد مسکن برای نوسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی داشته است و این سازمان آمادگی شروع کار و اتمام آن تا پایان سال جاری را دارد.

سردار سپهر تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما در این راستا این است که از ظرفیت مساجد استفاده کنیم لذا اگر از ظرفیت ۷۵ هزار مسجد استفاده و هر کدام متقبل هزینه بازسازی هر خانه شود می توان با کمک های مردمی مشکل مسکن سیل زدگان را برطرف کرد. ما عقیده داریم که کمک های بنیاد مسکن کفاف نیاز مردم را نمی دهد و در این شرایط کمک های مردمی بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی افزود: پایگاههای بسیج در مساجد به طور مداوم در حال تماس و ارسال کمک های مردمی هستند و اگر این زیرساخت ها توسط بنیاد مسکن فراهم شود در بحث بازسازی و نوسازی منازل نیز شاهد تسریع روند کار خواهیم بود.

جانشین ریاست سازمان بسیج گفت:سازمان بسیج با ارسال گروه هایی از طلاب دانشجویان و هنرمندان و پزشکان ضمن بازسازی ویرانه های سیل زدگان امید را به مردم تزریق کرده و همزمان با ترمیم و بازسازی ویرانه ها نیازهای روحی آنها را بر طرف کرده است.

وی عنوان کرد: بسیج تمام تلاش خود را با ارایه خدمات جهادی و ارسال گروه‌های تخصصی بسیجی به کار گرفته تا نیازهای مردم شریف مناطق سیل زده را پاسخ دهد.

سردار سپهر در پایان خاطرنشان کرد: من از نمایندگان مجلس درخواست دادم با توجه به اینکه کشور در منطقه حادثه خیز واقع شده است سازوکار قدرتمندی را برای امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی فراهم کنند.ما قادر هستیم گردان‌های بسیج را به میزان ۵۰۰ گردان در شهرهای مختلف مستقر کنیم اما استقرار این گردان ها نیازمند ساز و کار قانونی است تا بتوان بیش از این به مردم خدمت رسانی کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار