تجمع جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مقابل بنیاد شهید

جانبازان مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره) در اعتراض به عدم دریافت تجهیزات ضروری خود، مقابل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران تجمع کردند.
کد خبر: ۳۴۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ - 13May 2019

تجمع جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مقابل بنیاد شهیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) که بعضی از آن‌ها دشوارترین وضعیت را در بین همه جانبازان کشور دارند، در اعتراض به عدم دریافت تجهیزات ضروری خود، مقابل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران تجمع کردند.

جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مدت‌هاست که تجهیزات پزشکی ضروری خود را دریافت نکرده‌اند که این موضوع موجب شده است تا این جانبازان که از دردمندترین و درعین حال، صبورترین جانبازان و نجیب‌ترین فرزندان این آب و خاک هستند، در این شرایط حساس کشور که نیاز به همدلی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، با زحمت خود را به اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران استان برسانند.

در این تجمع مسئولان قول دادند تا به‌زودی مشکل تجهیزات و مسایل اصلی معترضان را حل کنند.

برخی از مشکلات جانبازان که در تجمع امروز مطرح شد و حل آن‌ها خواست تجمع‌کنندگان بود، از این قرار است:

  1. سهمیه لوازم پزشکی طبق لیست و بدون کسری هر دوره به‌صورت منظم تحویل جانباز نمی‌شود و جانبازان این مرکز بیش از هشت ماه است که آن را دریافت نکرده‌اند.
  2. دارو‌های تجویز شده پزشک برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر خارج از تعهد بیمه مانند گذشته توسط استان تهران پرداخت نمی‌شود.
  3. دندانپزشکی و چشم‌پزشکی هزینه سالانه بسیار کم است و برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر به‌صورت ویژه باید در نظر گرفته شود.
  4. دارو و درمان زخم بستر جانبازان طبق نسخه پزشک متخصص تأمین نمی‌شود.
  5. قول قبلی مبنی بر تجدید قرارداد داروخانه و آزمایشگاه که قبلا" لغو شد، عملی نشده است.
  6. جانبازان برای تهیه لوازم جانبی و تعمیر ویلچر از طریق ارتز پروتز مشکل دارند.
  7. اضافه کاری پرسنل و پرستاران این مراکز به‌صورت ویژه در نظر گرفته شود.
  8. بودجه کافی برای ورزش و سیاحت که به مثابه درمان برای جانبازان محسوب می‌شود، در نظر گرفته نمی‌شود.
  9. سهمیه ویلچر، تشک و تخت به موقع تأمین نمی‌شود.

خاطرنشان می‌شود، مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره) که به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و یادمان شهدا و جانبازان نیز ایفای نقش می‌کند، از قدیمی‌ترین مراکز نگهداری جانبازان قطع نخاعی است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها