سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شکنجه مردم عراق توسط نظامیان انگلیسی شد

کمیته ضد شکنجه سازمان ملل از بریتانیا خواسته است تا درباره ادعاهای قتل، شکنجه و بدرفتاری توسط نظامیان این کشور در عراق تحقیق کند.
کد خبر: ۳۴۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ - 19May 2019

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شکنجه مردم عراق توسط نظامیان انگلیسی شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، در حالی که «پنی موردانت» وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرده است که کهنه سربازان این کشور به خاطر اتفاقاتی که دهه‌ها قبل رخ داده است، تحت پیگرد و تحقیقات قضایی قرار نخواهند گرفت، ولی کمیته ضدشکنجه سازمان ملل از مقام‌های بریتانیایی خواسته است تا تحقیقات مستقل و کاملی را درباره شکنجه، قتل و بدرفتاری نظامیان انگلیسی علیه مردم عراق انجام دهند.

دیلی میل در این بازه گزارش داد: کمیته ضد شکنجه سازمان ملل به طور خاص بر لزوم تحقیقات مستقل و علنی درباره اقدامات نظامیان انگلیسی در عراق تاکید کرده و قاطعانه از مقام‌های لندن خواسته است تا از اجرای قانون عفو عمومی برای نظامیانی که احتمالا مرتکب جنایات جنگی در عراق شده‌اند، خودداری کند.

کمیته ضد شکنجه سازمان ملل همچنین به شدت نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده است که اتهامات مربوط به شکنجه، قتل و بدرفتاری نظامیان ارتش انگلیس در جریان مشکلات و منازعات ایرلند شمالی، به طور موثر مورد تحقیق و بازرسی قرار گرفته نباشد.

گاردین نیز گزارش داده است که وزیر دفاع جدید انگلیس خواستار عفو عمومی کلیه سربازان ارتش به خاطر رویدادها و اتفاقاتی شده که دهه‌ها قبل رخ داده است.

این در شرایطی است که تیم ویژه تحقیق درباره بدرفتاری و شکنجه نظامیان انگلیسی در عراق تاکنون بیش از 3 هزار و 500 مورد از اتهامات را علیه سربازان ارتش انگلیس ثبت کرده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها