معرفی کتاب؛

«همیشه تنها»

کتاب «همیشه تنها» تاریخ شفاهی خاطرات سرهنگ «سیدمحمد حسینی» است که توسط انتشارات خط‌شکنان به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۴۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 01June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب «همیشه تنها» تاریخ شفاهی خاطرات سرهنگ «سیدمحمد حسینی» است که به کوشش «محمد معینی» در 194 صفحه و توسط انتشارات خط‌شکنان به چاپ رسیده است.

آنچه در این اثر آمده است، مجموعه‌ای از خاطرات و واگویه‌های سرهنگ بازنشسته سیدمحمد حسینی فرمانده  گردان حضرت رسول الله (ص) تیپ مستقل 18 الغدیر یزد است که کار ضبط آن از سال 1389 در قالب تاریخ شفاهی آغاز و اکنون به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در 7 فصل تدوین شده که فصل اول آن زندگینامه، فعالیت های انقلابی، خدمت سربازی، عضویت در سپاه و اولین اعزام را بیان کرده است.

فصل دوم این کتاب بازگشت به سروان، عملیات فتح المبین و بیت المقدس را در برگرفته است؛ بازگشت به یزد، عملیات خیبر، ماموریت مجنون -  موقعیت فکه - عملیات بدر، استقرار در پد خندق از محتوایات فصل سوم کتاب است.

همچنین فصل چهارم همیشه تنها؛ عمیلات والفجر 8 را بیان کرده و خط پدافندی فاو و عملیات کربلای 4 و 5 در فصل پنجم آمده است.

عملیات کربلای 8، والفجر 10، بیت المقدس 4، در فصل ششم روایت شده و فصل هفتم به ضمائم، تصاویر، اسناد و فهرست منابع پرداخته است.

کتاب «همیشه تنها» با همکاری کانون وکلای و ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد به چاپ رسیده است.

در بخشی از این اثر آمده است: «از خودم قطع امید کردم، لباس هایم تک پاره، خونریزی و ضعف شدید، از بس غلت زده بودم ساعتم خرد شده بود، اسلحه ام را انداخته بودم، چشمم دیگر جایی را نمی‌دید؛ در آن لحظه گفتم: خدایا! همین جا تمامش کن دیگر بس است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها