عفاف و حجاب در وصیت‌نامه‌های شهدای کرمانشاه

فرصتی است تا با بررسی مهم‌ترین اسناد معرفتی انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه‌های شهدا، به فراز‌هایی از وصایای جمعی از شهدای «کرمانشاه» که حفظ حجاب را مهم‌ترین مسئله زنان در مسیر انقلاب دانسته‌اند، اشاره داشته باشیم.
کد خبر: ۳۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 22August 2019

عفاف و حجاب در وصیت‌نامه‌های شهدای کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، در بررسی وصایای شهدا، می‌توان مجموعه‌ای از شاخصه­‌های اعتقادی و اخلاقی را استحصال کرد؛ انس با قرآن، توسل به ائمه اطهار (ع)، حفظ بیت‌المال، دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایت‌مداری، حفظ انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولّی و تبری و نیز حفظ حجاب و عفاف، از جمله مواردی است که اکثر شهدا در وصایا و دست‌نوشته‌­های خود به آن اشاره داشته‌­اند.

بر همین اساس ضروری است به فراز‌هایی از وصایای جمعی از شهدای «کرمانشاه» که حفظ حجاب و عفاف را مهم‌ترین مسئله زنان در مسیر انقلاب دانسته‌اند، اشاره داشته باشیم.

شهید کرم طهماسبی

مادر عزیز و خواهران مهربانم! حال وقت آن رسیده که با رسالت زینب وار خود، مقاوم و استوار قامت تان را بلند گیرید و ندای الله اکبر و خمینی رهبر سر داده و سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید. 

شهید حسین حسن زاده

درود بر زنان قهرمان مسلمان که با سیاهی حجاب خود، خنجر بر دشمن خیانتکار می زنند و با تربیت فرزندانشان هر روز بر تعداد رزمندگان اسلام می افزایند. 

  شهید نورالله صبوریان

همسرم! تو در طول زندگی مشترکمان درس های زیادی به من آموختی و با کم و زیاد زندگی ام ساختی و همیشه با صبر و لبخند مشکلات زندگی را تحمل کردی. از تو می خواهم بعد از من هم صبور باشی و دخترمان را خوب تربیت کنی؛ زیرا تو باید برای او هم پدر باشی و هم مادر. دوست دارم دخترم ادامه دهنده راه حضرت فاطمه (س) باشد. او را دختری محجبه و متین بار بیاور؛ زیرا او غنچه تازه شگفته ای بیش نیست و با هر نسیمی امکان خم شدن را دارد. می خواهم از همان کودکی به او نماز و قرآن خواندن را یاد بدهی.  

 شهید شیرزاد عبدالمالکی

همسرم! در زندگی به حضرت فاطمه (س) اقتداء کن و حجاب و شعائر اسلامی را رعایت کن. دوست دارم تحصیلاتت را ادامه بدهی و در آینده برای جامعه اسلامی مفید واقع بشوی. همیشه در زندگی ات طرف دار حق باش حتی اگر در راه حق کشته شوی. 

شهید عباس کریمی

از پدر، مادر ، همسر، فرزندان و خواهرانم و همه کسانی که در مراسم ختم من شرکت می کنند می خواهم که صدایش شان را طوری بلند نکنند که به گوش نامحرم برسد و حرکتی خلاف شرع انجام ندهند، رعایت حجاب اسلامی در مجلس لازم و واجب است. صبور و شاکر مانند حضرت زینب(س) باشید. 

شهیده پروانه شماعی زاده در وصیت نامه خود نوشت:

«شهادت مرگ سعادت آمیزی است که آغاز زندگی پربار و جدیدی را نوید می دهد. خوش به حال آنان که به این سعادت عظیم نایل می شوند. انسان یک بار بیشتر به دنیا نمی آید و به یک بار بیشتر نمی میرد. چه بهتر، این مردن در راه الله باشد. چنین انسانی خود را ذره ای متصل به ابدیتی بی پایان، به عظمتی با شکوه می یابد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار