برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام (ره) در بوشهر

مراسم بزرگداشت سی‌امین سالروز ارتحال امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم ولایتمدار بوشهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶ - 04June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، مراسم بزرگداشت سی‌امین سالروز ارتحال امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم ولایتمدار بوشهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

در این مراسم با شکوه مردم ولایت مدار بوشهر بار دیگر با آرمان‌های  بلند امام خمینی (ره)  تجدید پیمان کردند.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، خانواده معظم شهدا و سایر قشرهای مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا طاهری» یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: 14 خرداد روز ماتم بزرگترین رهبر جهان اسلام و روز تجدید بیعت با خلف صالح ایشان آیت الله امام خامنه‌ای است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری، با اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت در قرن حاضر است که با اندیشه ‏های بلند الهی سر منشاء تحولات عظیمی در ایران و جهان شد.

وی با بیان اینکه صبر و یقین از ویژگی‌های حرکت امام راحل بود افزود: صبر و یقین و الگوگیری از زندگی اهل بیت (ع) از ویژگی‌های حرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام طاهری افزود: مبنای حرکت امام خمینی (ره) مانند دیگر مصلحان نبود بلکه ایشان با اعتقاد الهی و برای مقابله با ظلم و استبداد و تحقق امر خدا گام به گام حرکت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان خلف صالح امام (ره) با قرار گرفتن در مکتب امام (ره) مسیر خود را به سمت حرکت مجاهدانه تغییر دادند و در کنار فقه و اصول روش مبارزه را آموختند و خط مبارزه و مجاهدت اهل بیت (ع) را پیشه خود قرار دادند.

وی ادامه داد: 40 سال است که افتخار ما ولایتمداری و تبعیت از این دو رهبر الهی است و پیروی و ولایت پذیری به معنی طی مسیری که رهبری می‌فرماید.

طاهری با تاکید بر ولایت پذیری گفت: اگر در رفتار و سیره عمل صبر و اهل پذیرش هدایت الهی نباشیم نمی‌توانیم رهرو باشیم برهمین اساس صبر و یقین در مسیر اهل بیت (ع) تعیین کننده عیار ولایت پذیری است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها